Rapport sessie samenhouden

Status
Niet open voor verdere reacties.

test1000

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2017
Berichten
258
Hoi,

Ivm het afdrukken van rapporten.
Een rapport bestaat uit 5 hoofdstukken. Elk hoofdstuk kan een X aantal regels bevatten. Dat is afhankelijk van het onderwerp. Soms 3 regels soms 20 regels.
Ik heb ingesteld dat elk hoofdstuk moet worden samengehouden. Want anders kwam het voor dat 1 regel van een hoofdstuk op een volgende bladzijde werd geprint.
Maw in 90% van de afdrukken gaat het goed.
Maar er zijn natuurlijk uitzonderingen :-(
Stel dat hoofdstuk 1 & 2 maar enkele regels bevatten en hoofdstuk 3 heel veel regels dan is, omdat hoofdstukken worden samengehouden, de eerste bladzijde maar voor de helft gevuld en hoofdstuk 3 op de volgende bladzijde. Op zich klopt het wel maar het 'uitzicht' van het rapport is niet mooi.
Je zou op één of andere manier moeten kunnen instellen : als er nog veel witruimte is en het volgende hoofdstuk heeft veel regels dat dan vb de helft van het hoofdstuk op bladzijde 1 wordt geprint en de rest op de volgende bladzijde.
Opmerking : we moeten er dan wel voor zorgen dat vb niet 1 regel van hoofdstuk 3 op bladzijde 2 wordt geprint.
Een voorbeeld geven is niet makkelijk om ga er van uit dat jullie ongeveer snappen wat ik bedoel.
Bestaan er commando's of zijn er websites waar ik over dit issue info kan terugvinden ?
Of is het niet mogelijk in Access om zo'n rapport te maken. Maw het is ofwel samenhouden ofwel niet samenhouden.

Thx voor de reacties.
 
Vergeet je probleem, en los het op door dus geen scheiding op deze manier aan te brengen. Een rapport in 'Hoofdstukken' lijkt eerder op een Word rapport dan op een Access rapport. In Word werk je immers ook met 'regels', dat doe je in Access niet. Daar werk je met Records en Groepeerniveau's. Als er een bepaalde hoeveelheid records in een groep zitten, dan kun je inderdaad krijgen dat een groep over meerdere pagina's kan lopen, of juist met heel weinig records (3 records is dan natuurlijk niet veel).

Wat je zou kunnen proberen, is om een Regelscheiding in de sectie te maken, die je dan m.b.v. VBA zichtbaar maakt of niet. Dus afhankelijk van de hoeveelheid records in de groep.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan