mp3's laten geen standaard waardes zien in kbps

Status
Niet open voor verdere reacties.

henry70

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2013
Berichten
108
De waardes zijn voor mij hoog genoeg dus boven de 192kbps moet ik me er aan storen hoe kan dit al die random waardes is het oké? normaal heb je 128, 192, 256, 320
 
Oké! En wat is je concrete vraag nu?
Of is je muntje voor je internet bijna op dat je zo een korte bericht plaatst ;)?
 
Ik snap niet goed wat je bedoelt maar voor mijn gehoor is een bitrate van 128 goed genoeg, bij een hogere waarde hoor ik geen verschil.
 
Dus al die vreemde waardes zijn die niet corrupt zo nee waarom wijken ze af van de standaard waardes hoe kan dit?
 
Als je mp3 gewoon speelt is die waarde niet corrupt. Waarom is het eigenlijk belangrijk voor je welke bitrate?
 
Modedit: onnodige quote.
het gaat er meer om dat ik de waardes vreemd vind. Normaal zijn de standaard waardes oa 128,192kbps. Ik vroeg me af klopt het wel allemaal. En ben ook gewoon nieuwsgierig hoe die vreemde waardes tot stand zijn gekomen. Het is een album en zo zien de waardes van de mp3's er uit: 288,292,267,282,277kbps etc etc ik zie er geen logica in .
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Modedit: onnodige quote

Het gaat mij nu om die gekke afwijkende waardes naast de standaard waardes. By the way, ik haat flac zit me vaak af te vragen waarom. Heb een grote mp3 collectie ben daar meer dan tevreden over qua kwaliteit. Flac neemt voor mij te veel ruimte in beslag.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heel simpel: je speelt mp3's af die met VBR (Variable Bit Rate) zijn opgenomen/geconverteerd. En dan krijg je bij elk nummer wisselende waarden te zien. Alles boven de 128 is in beginsel goed, al kun je wel degelijk verschil horen tussen 128 en 320. Mensen die zeggen dat ze dat niet kunnen, luisteren niet goed :).
 
Ik ook. Ik doe, net als LP, alles in Flac. Maar als ik ergens een hekel aan heb, dan kan ik dat doorgaans heel goed vertellen :).

Jij haat flac ook en doet alles in flac:d er zijn ook veel flacs in omloop wat gewoon geconverteerde mp3's zijn, die dus nul kwaliteiten bevatten van een flac. Heb ergens op een schijf ook flacs staan maar geloof er niets van dat die echt zijn
 
Jij haat flac ook en doet alles in flac:d er zijn ook veel flacs in omloop wat gewoon geconverteerde mp3's zijn, die dus nul kwaliteiten bevatten van een flac. Heb ergens op een schijf ook flacs staan maar geloof er niets van dat die echt zijn

Klopt natuurlijk niet, een mp3 met een hoge bitrate omzetten naar een flac/wav geeft een redelijke kwaliteit flac/wav, meestal waren het al met die extensie en waren naar mp3 omgezet.

Waarom je alles in twijfel trekt is erg irri, waarom doe je dat?
 
Laatst bewerkt:
Heel simpel: je speelt mp3's af die met VBR (Variable Bit Rate) zijn opgenomen/geconverteerd. En dan krijg je bij elk nummer wisselende waarden te zien. Alles boven de 128 is in beginsel goed, al kun je wel degelijk verschil horen tussen 128 en 320. Mensen die zeggen dat ze dat niet kunnen, luisteren niet goed :).

thanks dit is precies het antwoord waar ik naar zocht.

Klopt natuurlijk niet, een mp3 met een hoge bitrate omzetten naar een flac/wav geeft een redelijke kwaliteit flac/wav, meestal waren het al met die extensie en waren naar mp3 omgezet.

Waarom je alles in twijfel trekt is erg irri, waarom doe je dat?

Mijn rede is dat ik het in twijfel trek is dat ik oude mp'3 heb die uit de jaren 70 komen die klinken op flac slecht en ook op mp3. Ook als ik een willekeurige slechte kwaliteits mp3 van 128kbps heb dan kan ik daar ook een flac van maken althans hij geeft alleen maar aan dat de extensie flac is. Plus ik heb het een keer gecontroleerd met een tooltje waarmee je een flac bestand kunt controleren op zijn kwaliteit. Maar of dat programma betrouwbaar is dat weet ik niet. Ik wil hier best nog wel op terug komen als dat mag. Over het andere twijfelde ik omdat ik niet wist of die waardes goed waren en hoe die waardes tot stand zijn gekomen. het was voor mij een vraag om iets te leren, de vraag was concreet gesteld
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Een mp3 met een lage bitrate omzetten naar een flac heeft totaal geen zin, minimaal 256 kbps heeft zin, anders niet, beter is ze gelijk in flac te bemachtigen als je die perse wilt. (zoals ik)
 
Omzetten van geen enkele .mp3 naar .flac heeft zin. Dat komt omdat mp3 'lossy' is (=met verlies), en Flac 'lossless' is (zonder verlies).
De informatie die verloren gaat bij het omzetten naar .mp3 krijg je nooit terug.
Alleen omzetten naar .flac vanaf andere lossless formaten zoals .wav .aiff en .alac heeft nut.
 
Misschien zijn er flac spelers die geen mp3 ondersteunen vandaar misschien het nut om deze te converteren naar flac
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan