Tekst verdwijnt achter afbeelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

PKingswood

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2004
Berichten
172
Office 2021 > Word > Afbeelding invoegen (meestal jpg) > Tekstteruglooppunten / Tekstomlooppunten bewerken.
Alle tekstomloop-variaties doen wat ze moeten doen, maar zodra ik de tekstteruglooppunten wil instellen (zodat het witte deel van de afbeelding genegeerd zou moeten worden), verdwijnt op die plaatsen de tekst achter de afbeelding in plaats van dat de tekst over de afbeelding doorloopt. Wat doe ik fout?
 

Bijlagen

  • Naamloos.jpg
    Naamloos.jpg
    643,9 KB · Weergaven: 63
Wat je fout doet? Een plaatje meesturen i.p.v. het document :). Vreemde terugloop punten overigens, maar dat is het probleem niet.
 
De tekstterugloop moet op contour of transparant staan.
De teruglooppunten moet je hierop aanpassen.
Het aanpassen van de transparante kan ook hierbij helpen
Lint "Opmaak", blok "Aanpassen", knop "Andere kleuren", optie "Doorzichtige kleur instellen".
 
Vergeet de optie met transparantie, want die maakt je probleem alleen maar groter (meestal). De juiste omloop instelling daarentegen zou genoeg moeten zijn. En dat zien we dus als je het document post en niet een plaatje.
 
De tekstterugloop moet op contour of transparant staan.
De teruglooppunten moet je hierop aanpassen.
Het aanpassen van de transparante kan ook hierbij helpen
Lint "Opmaak", blok "Aanpassen", knop "Andere kleuren", optie "Doorzichtige kleur instellen".

Dank je wel. Dankzij jouw suggestie "Doorzichtige kleur instellen", is het probleem opgelost :thumb:
 
Verkeerde oplossing. Het moet echt met de juiste instellingen kunnen. Maar ja, dan hebben we dus wél een voorbeeld bestandje nodig.
 
Klik op het plaatje met rechts, daarna zul je de omloop moeten veranderen. Dus plaatje links of rechts laten zetten of in het midden. Of dynamische omloop en dan kan je het plaatje zetten waar je wilt.

Mijn printscreen doet het even niet, dus kan het niet laten zien, sorry.
Even een foto gemaakt.
 

Bijlagen

  • IMG20220412120206.jpg
    IMG20220412120206.jpg
    1,6 MB · Weergaven: 36
Laatst bewerkt:
Volgens mij weet TS dat al (kijk naar het plaatje in bericht #1) :).
 
Ik denk toch dat hij het niet goed doet, of de verkeerde optie kiest.
 
Verkeerde oplossing. Het moet echt met de juiste instellingen kunnen. Maar ja, dan hebben we dus wél een voorbeeld bestandje nodig.

Bij deze een bestandje erbij.
Zodra ik nu de afbeelding selecteer > Omlooppunten bewerken > dan verdwijnt een deel van de tekst, achter de afbeelding.
Als ik doorzichtige kleur instel, dan blijft (wordt) wel de tekst zichtbaar.
 

Bijlagen

  • 12345.docx
    60,4 KB · Weergaven: 27
Je kan terugloop punten toevoegen door "teruglooppunten" te bewerken,
En daarna met de muis over de rode lijn te gaan zodat de muiscursor veranderd in een "vizier",
Sleep daarna het vizier iets om een nieuw punt te maken.
Voor de rest heb ik aan je bestand niets veranderd.
 

Bijlagen

  • 12345.docx
    58,9 KB · Weergaven: 30
Dank je wel. Het blijft wel een misterie! Als ik jouw bestand download, dan werkt het inderdaad zoals je omschrijft (en hoe het hoort te werken). Download ik mijn eigen bestand, dan verdwijnt de tekst achter de afbeelding, tenzij ik de doorzichtige kleur instel.

Enfin. Het is in ieder geval opgelost. Dank je wel voor jullie bijdrage.
 
Enfin. Het is in ieder geval opgelost.
Vind je? ik zou niet tevreden zijn met deze 'oplossing' :). Tenzij je bereid bent om alphamax al je werk te laten doen. Laten we eens rustig bekijken wat die 'oplossing' voor de langere termijn biedt. Om te beginnen: het uitgangspunt, jouw documentje met het plaatje. Ik krijg daar, ook al heb ik dacht ik wel enige Word kennis in huis, geen correcte omloop ingesteld.

12345.jpg

Niet voor een gaatje te vangen, heb ik daarna het document van alphamax uiteraard geopend, met de correcte omloop, en daar mijn eigen plaatje (de gedraaide variant) bijgeplakt. (en de tekst vervangen door dummy tekst)

123456.jpg

Een verrassend resultaat: zonder enig gedoe de juiste uitlijning. Die was er ook al zonder dat ik de tekst heb vervangen.
Volgende test is dan: nieuw document maken, random tekst genereren en de twee plaatjes uit de tweede afbeelding weer kopiëren (dus eigen plaatje en plaatje van alphamax) en in het nieuwe document plakken. Resultaat:

1234567.jpg

Met geen mogelijkheid is de omloop correct te krijgen.... Conclusie: laat alphamax vooral even vertellen wat-ie nu echt gedaan heeft aan het document, want het ligt niet aan de plaatjes, en het instellen van de omlooppunten.
 
  1. Bestand geladen uit bericht#10 met word2007nl
  2. Je kan terugloop punten toevoegen door "teruglooppunten" te bewerken,
  3. En daarna met de muis over de rode lijn te gaan zodat de muiscursor veranderd in een "vizier",
  4. Sleep daarna het vizier iets om een nieuw punt te maken.

Voor de rest heb ik aan je bestand niets veranderd.
Ik moest de plaatjes in het bestand compressen omdat het bestand meer dan 1,95mb was.

@accessguru
Een plaatje meesturen i.p.v. het document, maakt jouw probleem niet duidelijker.
 

Bijlagen

  • helpmij pkingswood omlooppunten compressed.docx
    1,2 MB · Weergaven: 25
Laatst bewerkt:
@alphamax: document meesturen heeft in dit geval totaal geen zin, omdat ik verschijnselen beschrijf die in mijn omgeving plaatsvinden, met jóuw document, het document van TS en een nieuw document. In alle gevallen heb ik dezelfde plaatjes gekopieerd en geplakt. Met dus andere, onverklaarbare, resultaten. Ik kan de drie bestanden uiteraard meesturen, maar daar ga je niks aan zien.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan