Komma vervangen door een punt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Toedeloe

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2005
Berichten
700
Als ik op het numeriek toetsenbord op het punt tik krijg ik een komma. Hoe kan ik nu zorgen dat er geen komma maar een punt komt? Dat was en vraag die ik op 19 maart 2019 stelde en waarop Maestro 12 een oplossing gaf.

https://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/945695-Komma-vervangen-door-punt

Sedert de update van LibreOffice naar versie 7.2 heb ik weerom hetzelfde probleem. Nu is er versie 7.3.2.2 maar jammer genoeg lukt de oplossing van 19 maart 2019 nu ook niet. Ik kan Belgisch(Komma) noch Belgisch(Punt) vinden. Het decimaal scheidingsteken uitvinken is ook geen oplossing.

Nu kan ik bij Extra - Opties - Taalinstellingen - Talen het volgende instellen:
- Gebruikersinterface: Standaard Nederlands
- Lokale instellingen: Nederlands (Belgisch)
- Decimaal scheidingsteken: uitgeschakeld
- Standaardtalen voor documenten - Westerse: Nederlands (België)

Toch blijft de toets onderaan rechts op het numeriek toetsenbord i.p.v. een punt een komma geven.

Wie help mij aan een oplossing?
 
En zo dan?
En dan neemt LibreOffice vervolgens de standaardinstellingen gewoon over, imho toch?
 

Bijlagen

  • afbeelding_2022-04-17_101143530.png
    afbeelding_2022-04-17_101143530.png
    111,3 KB · Weergaven: 77
Laatst bewerkt:
Dank u wel, Route 99, maar uw voorgestelde oplossing helpt spijtig genoeg niet. Voor de 3 mogelijkheden blijft een komma altijd een komma. De oplossing van maart 2019 was van toepassing in LibreOffice maar ook nu lukt dat dus niet (meer).
 
Meld het dan aan hen via een mail of zo als een bug? Dan kunnen ze het nalopen.... je bent dan vast niet de enige.
 
Dat komt door je lokale instellingen in Libre Office.
De punt op het numerieke toetsenblok staat voor de decimaal scheider, en dat is in Nl/Be de komma.
Bij Extra - Opties - Taalinstellingen - Talen het vinkje weghalen bij "Decimaal scheidingsteken" (Gelijk aan locale instelling,)
 

Bijlagen

  • Libre.png
    Libre.png
    49,6 KB · Weergaven: 59
Dot instead of comma on numerical keyboard

Kijk dat artikel eens na, met name later in het bericht staan wat goede suggesties.
Hier kun je weer eens duidelijk zien welke verwarring en chaos Microsoft veroorzaakt door telkens de instellingen te wijzigen.:evil::evil::evil:
 
Ja das al jaren zo... heb hier het liefst NLD-US omdat dan de " e.d. meteen werken zonder eerst een spatie te geven wat wel moet met de combi NLD-USinternational.
Heb dat laatste bord al diverse keren verwijderd maar het blijft terug komen. Nu kun je door Alt-Shift samen in te drukken wel naar NLD-US switchen maar dan kan ik soms bezig blijven.....
Als ik weer zin heb ga ik weer eens naar vorderingen zoeken...

Zoiets is het mss ook hier, maar tot nu toe kon ik zelf de settings die LibreOffice nodig heeft zo overnemen als ik aangaf, dus dit is wel bijzonder dat het niet goed gaat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan