Windows Instellingen makkelijker vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

bron

Moderator
Forumleiding
Moderator
Lid geworden
13 aug 2013
Berichten
5.375
In de bijlage een html pagina om makkelijker de instellingen in Windows 10/11 te vinden.

De lijst komt van Senso (Excel bestand)
 

Bijlagen

  • Windows-Instellingen.zip
    4,2 KB · Weergaven: 28
Werkt zeker enkel in Edge?
 
Geen probleem hier in Firefox.
 
God-mode werkt ook nog steeds in win10/11

Maak een map met de naam GodMode.{ED7BA470-8E54-465E-825C-99712043E01C}
en klik daarop.
 
De God-mode is volgens mij het oude configuratiescherm, wel in een uitgebreide lijst.
Ik heb eens gelezen dat het onderdeel "Programma's" in het configuratiescherm niet alle apps toont die in "Apps en onderdelen" staan.
Weet jij of dit klopt?

De settings van het onderdeel Privacy lijken wel veel uitgebreider in Instellingen
 
Laatst bewerkt:
De God-mode is volgens mij het oude configuratiescherm, wel in een uitgebreide lijst.
Ik heb eens gelezen dat het onderdeel "Programma's" in het configuratiescherm niet alle apps toont die in "Apps en onderdelen" staan.
Weet jij of dit klopt?

De settings van het onderdeel Privacy lijken wel veel uitgebreider in Instellingen

God-mode is niets anders dan een uitgebreide weergave van Configuratie.
Ik zie dan ook geen verschil als ik naar het onderdeel Programma's kijk via de ene of de andere methode.

De Privacy settings zijn inderdaad eenvoudiger te zien via Instellingen. Het Configuratiescherm en Godmode hebben geen aparte categorie Privacy.

Overigens is de eenvoudigste manier om alle privacysettings in 1 klap aan/uit te zetten met de gratis toepassing Shutup10
https://www.oo-software.com/en/shutup10
 
bron zei:
Ik heb eens gelezen dat het onderdeel "Programma's" in het configuratiescherm niet alle apps toont die in "Apps en onderdelen" staan.
Weet jij of dit klopt?

Dat klopt. Er is een duidelijk verschil tussen die twee lijsten met programma's/apps.
De eigen apps van Microsoft die standaard aanwezig zijn in Windows 10 en 11, zie je alleen wanneer je kijkt via Instellingen > Apps en onderdelen.
Het gaat dan bijvoorbeeld om de volgende apps: Alarm en klok; Camera; Films en tv; Groove Muziek; Kaarten; Knippen en aantekenen; Mail en Agenda; Microsoft Nieuws; Microsoft Foto's; Microsoft Store. Maar er zijn er nog meer.

Die Microsoft apps zijn niet aanwezig in de lijst die je ziet via Configuratiescherm > Programma's en onderdelen.
 
GodMode via snelkoppeling.
Code:
C:\Windows\explorer.exe shell:::{ED7BA470-8E54-465E-825C-99712043E01C}
Pictogram in imageres.dll
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan