Vector bestand maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

userman

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2004
Berichten
247
Ik heb diverse mogelijkheden bekeken om van een jpg afbeelding een vector te maken, maar vrees dat het niet aan mij zal zijn om dit te gaan doen daar mijn kennis van Photoshop niet ver genoeg reikt. Indien zich iemand geroepen voelt om hier veel tijd in te steken en veel vragen te gaan beantwoorden wil ik het toch nog proberen.
Ik wil een vector van een logo dat op een motor zat, maar dat door het opnieuw spuiten verwijderd is. Het enige dat ik heb zijn foto's van de linkse en rechtse kant van het logo. Indien ik hiervan een vector kan (laten) maken kan ik hiermee een nieuw logo laten maken.
Ik heb alvast het logo in psd file gezet. de werkelijke grootte zou +/- 28x3 cm zijn
Graag deskundige hulp.
Bekijk bijlage joymax 1.psd
Bekijk bijlage joymax2.psd
 
Helaas kan ik je geen deskundige hulp geven. Als je een jpg afbeelding hebt, kun je die dan niet converteren naar EPS?

Deze ook nog gevonden.

Wat is een vector bestand?

Er staan op op internet duizenden logo's maar die van jou kan ik niet vinden.
 
Laatst bewerkt:
Het is een misconceptie dat je pixel afbeeldingen moet omzetten in Photoshop o.i.d., omdat je afbeelding een psd bestand is. Juist niet! Je moet dat doen in een vector programma. Als je Photoshop hebt, is Illustrator daarom een beter programma (zit ook in de Adobe suite). Daarin zit een Trace onderdeel waarmee je afbeeldingen kunt overtrekken zodat de lijnen omgezet worden naar vector. Ik heb dat voor één plaatje gedaan, met wat simpele basis instellingen. Het is nog lang niet perfect, maar dan heb je een beetje een idee wat er mogelijk is. Je plaatjes zijn overigens idioot klein om mee te werken :).
 

Bijlagen

  • joymax 1.zip
    43,1 KB · Weergaven: 9
Dat de afbeeldingen te klein zouden zijn was al een vrees. Ik denk het idee om dit ooit goed te krijgen op de grootte die ik wil zal moeten opgeven en zelf iets ontwerpen, maar de handicap is dan weer dat ik enkel Photoshop heb en niet de suite.
 
Dan heb je nu één vector die je als basis kan gebruiken :). Je zou nog kunnen proberen om de oorspronkelijke plaatjes eerst te vergroten (worden ze niet beter van, maar is straks makkelijker voor het tracen) en dan een beetje op te schonen (verscherpen, contrast verbeteren etc). Dat is namelijk nodig, omdat bij het tracen de Z een beetje dicht loopt, en andere letters ook niet optimaal zijn. Door de letters in de afbeelding te vergroten en te verbeteren, wordt de trace ook veel beter.
 
User manual gedownload, logo gevectoriseerd.
 

Bijlagen

  • joymax.zip
    3,7 KB · Weergaven: 10
Laatst bewerkt:
Dan heb je nu één vector die je als basis kan gebruiken :). Je zou nog kunnen proberen om de oorspronkelijke plaatjes eerst te vergroten (worden ze niet beter van, maar is straks makkelijker voor het tracen) en dan een beetje op te schonen (verscherpen, contrast verbeteren etc). Dat is namelijk nodig, omdat bij het tracen de Z een beetje dicht loopt, en andere letters ook niet optimaal zijn. Door de letters in de afbeelding te vergroten en te verbeteren, wordt de trace ook veel beter.
Wat ik zie is het logo op afmeting 2,68 x1,58 cm met de + er af. Die + is deel van het logo. Indien de afmeting hier ondergeschikt is daar je een vector eindeloos zou kunnen schalen ziet dat er niet slecht uit.


User manual gedownload, logo gevectoriseerd.
Ik heb nu een html bestand, wat moet ik daarmee? Ook hier valt er met de + niets te beginnen.

Ik wil iedereen bedanken voor de hulp, maar het ziet er naar uit dat het echt een onmogelijke opdracht is gezien de povere kwaliteit van mijn voorbeeld.
Ga maar eens op zoek naar een andere manier om aan een nieuw loge te geraken. Het originele nieuw bestellen is buitensporig duur.(meer dan €100!)
 
Hartelijk dank voor de moeite en het logo. Heb het doorgegeven en hoop dat men daarmee verder kan. Via dealer en importeur geen mogelijkheid om dat bestand te bekomen. Dat zou in China of Japan moeten aangevraagd worden.
 
Okee, graag gedaan. Achter de download link zit een iets betere versie dan in de bijlage, die kreeg ik niet meer weg.
 
Eindelijk na bijna een maand heb ik nieuws van de firma die het logo moet maken. Volgens hun is het wel een ai bestand maar dan amper 2cm groot, terwijl het 20op+/-3 cm moet zijn. Bij vergroting word het net zoals een gewoon bestand gekarteld en dat is niet de bedoeling natuurlijk.
Mocht er iemand zich nog geroepen voelen om mij een echt ai bestand aan te reiken zodat dit wel kan geproduceerd worden ben ik die eeuwig dankbaar.
OPGELET er moet wel degelijk nog een z+ achter Joymax staan!
 
Ik niet,
Ik kan nergens een afbeelding in grote afmetingen/hoge resolutie vinden.
Het is dus kansloos om een goed vector bestand te maken.

Misschien als jij het voorblad met logo van de gebruikershandleiding in 1440 dpi scant dan kan je die gebruiken zonder te vectoriseren.
 
Laatst bewerkt:
De manual die ik heb begint in elke taal bij pagina 1, ik zie nergens een voorblad...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan