Contacten Outlook exporteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frankell87

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2015
Berichten
141
Beste,

Graag zou ik vanuit mijn Outlook een export maken van de mail adressen waar ik contact mee heb gehad.
Tot nu toe kan ik alleen iets vinden waarmee ik de mail adressen die ik tot contactpersoon heb gemaakt exporteren. Dat heb ik bij lang niet iedereen gedaan.

iemand een tip?

alvast bedankt!
 
Laat je gedachten nog eens gaan over wat jij schrijft. Ze moeten volgens mij eerst tot contactpersoon zijn gemaakt wil je ze exporteren. Dat doet Outlook niet automatisch denk ik. Soms heb je wel een optie die je kunt aanvinken > Beantwoorde personen de "..." keer in het adresboek opnemen (WLM).
 
Laatst bewerkt:
Laat je gedachten nog eens gaan over wat jij schrijft.

Een persoon waar je contact mee hebt gehad (lees mail gestuurd hebt) wordt binnen outlook niet direct een contract persoon... ja ik vind dat ook raar...

Wanneer ik een export maak van de contactpersonen zoals bijvoorbeeld wordt uitgelegd op de office site worden alleen de contact personen die je in een lijst hebt gezet geëxporteerd.
 
Dat is niet raar, want wat moet je met al die adressen. Dan zou ik duizenden contactpersonen hebben!
Soms heb je wel een optie die je kunt aanvinken > Beantwoorde personen de "..." keer in het adresboek opnemen (Windows Live Mail). Kijk eens onder de e-mailinstellingen van Outlook of een dergelijke optie aanwezig is.

Wanneer ik een export maak van de contactpersonen zoals bijvoorbeeld wordt uitgelegd op de office site worden alleen de contact personen die je in een lijst hebt gezet geëxporteerd.

Volstrekt logisch, immers ze moeten in een "bestand/lijst" zijn vastgelegd wil je ze kunnen exporteren.
 
Nou deze personen staan ergens opgeslagen want als ik in de "Aan" begin te typen dan komt het adres wel naar voren.
Begrijp ik dat u geen oplossing heeft voor mijn vraag?
 
Voer deze sub uit in Outlook VBA.
Deze maakt een excel bestand voor je met daarin de email adressen van de afzenders in je Inbox.
Code:
Sub GetEmailAddresses()
    Dim objNS As Outlook.NameSpace: Set objNS = GetNamespace("MAPI")
    Dim olFolder As Outlook.MAPIFolder
    Set olFolder = objNS.GetDefaultFolder(olFolderInbox)
    Dim Item As Object
    
    Dim xlApp As Excel.Application
    Dim xlBook As Excel.Workbook
    Dim xlSheet As Object
    
    Set xlApp = CreateObject("Excel.Application")
    xlApp.Visible = True
    
    xlApp.workbooks.Add
    Set xlSheet = xlApp.Activeworkbook.Activesheet
    
    For Each Item In olFolder.Items
        If TypeOf Item Is Outlook.MailItem Then
            Dim oMail As Outlook.MailItem: Set oMail = Item
            If Left(oMail.SenderEmailAddress, 1) <> "/" Then
                i = i + 1
                xlSheet.Cells(i, 1) = oMail.SenderEmailAddress
            End If
        End If
    Next
End Sub

Wel eerst even bij de Referenties in VBA de Microsoft Excel Object Library toevoegen.
Ook zelf even ontdubbelen en sorteren.
 
Laatst bewerkt:
Hoi Edmoor,

Bedankt voor je bericht!
Lijkt erop dat de invoegtoepassing niet aangezet kan worden bij mij...

Error VBA.PNG

Invoegtoepassingen.PNG

Heb je een idee?
 
Het is geen invoegtoepassing maar een Referentie (verwijzing) in VBA.
Die moet je daar even opzoeken en dan aanvinken.
Schermafbeelding 2022-04-21 152819.jpg
 
Laatst bewerkt:
Nou deze personen staan ergens opgeslagen want als ik in de "Aan" begin te typen dan komt het adres wel naar voren.
Dat lijkt mij stug. Dat zijn "toevallig" wel de adressen die in contactpersonen staan?

Deze maakt een excel bestand voor je met daarin de email adressen van de afzenders in je Inbox.

Ga je er dan van uit dat alle e-mails in de Inbox staan? Ik plaats ze bij WLM altijd in de opslagmappen en die hebben allemaal verschillende namen.
 
Yes nu gebeurt er wat!

Ik heb alleen een zeer beperkte lijst met mail adressen gekregen. Lijkt of hij het uit 1 bepaalde map trekt.

Idd lijkt het of dit uit de inbox komt (zowel Prioriteit als Overige)
 
Laatst bewerkt:
Dat zei ik, het komt uit de Inbox.
Als het ergens anders vandaan moet komen zal je dat moeten aanpassen.
 
Dat zei ik, het komt uit de Inbox.
Als het ergens anders vandaan moet komen zal je dat moeten aanpassen.

Is hij zo aan te passen dat hij alles eruit haalt? Dus van het gehele account?
Heb nu wel de DeletedItems eruit maar de rest van de mappen lijkt hij niet te vinden
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan