Mails overzetten van Samsung Mail naar IMAP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aar

Inventaris
Lid geworden
3 aug 2014
Berichten
10.137
Besturingssysteem
Windows 11 en diverse Linux-soorten
Office versie
Office 365
Ik heb een interessante kwestie. Ik heb momenteel een POP-mailbox waarbij alles gedownload wordt naar mijn PC naar Outlook 365, en alles wat binnenkomt op mijn Samsung smartphone in Samsung Mail. netjes op de server blijft staan zodat ik het altijd nog binnen krijg in Outlook 365 Nu is het dus zo dat als ik via Samsung Mail reageer, dat deze verzonden berichten niet op de server staan.

Straks ga ik over naar IMAP, en dan staat alles op de server en wordt alles netjes gesynchroniseerd tussen mijn smartphone en mijn computer. Vanaf mijn computer kan ik alles uit mijn postvakje zo overslepen naar mijn IMAP-mailbox. Maar zijn er manieren om alle verzonden items vanaf mijn Samsung smartphone alsnog te importeren in mijn IMAP mailbox?
 
Let op! als u het mail-account veranderd van pop3 naar IMAP bent u al uw oude mailberichten kwijt, tenzij u in uw mailprogramma een nieuw (IMAP)mail account aanmaakt.
Advies:alvorens over te gaan op IMAP, eerst alle bestaande e-mailberichten exporteren naar een vorm die daarna ook nog steeds te lezen is.
Er bestaan off-line mail-leesprogramma's voor dit soort zaken.
 
Klopt, die wil ik wel terugzetten, en dan voornamelijk de verzonden items. Iemand enig idee?
 
In Outlook kan je bij een POP account instellen dat ingekomen emails als kopie op de server blijven staan.
Dus na het downloaden naar Outlook via POP (computer) heb je overal nog steeds de emails via IMAP (smartphone).
Ik ga ervanuit dat je deze instelling kent ;) het is geen antwoord op je vraag.

pop-kopie.jpg
 
Als ik in Outlook een IMAP account aanmaak (je Samsung Mail) dan is het dacht ik mogelijk om de "sent" emails naar de "sent" map van een ander IMAP op POP account te slepen. Kan het hiermee worden opgelost?

imap-account.jpg

aanvulling.
Ik bedoel alle accounts in Outlook zetten en in Outlook de emails van het ene naar het andere account slepen.
 
Laatst bewerkt:
In Outlook kan je bij een POP account instellen dat ingekomen emails als kopie op de server blijven staan.
Dus na het downloaden naar Outlook via POP (computer) heb je overal nog steeds de emails via IMAP (smartphone).
Ik ga ervanuit dat je deze instelling kent ;) het is geen antwoord op je vraag.

Bekijk bijlage 364303

Klopt, en dat doe ik ook. Maar de verzonden items op mijn telefoon, dat is een ander verhaal.
Daar gaat het ook om.

Ik heb inmiddels wel dit gevonden:
https://android.stackexchange.com/q...he-samsung-mail-app-using-a-pop3-mail-account

Dit ziet er in ieder geval veelbelovend uit. Dan moet ik alleen kijken hoe ik *.eml over zet naar IMAP.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan