"Nieuwe PC heeft dezelfde kuren als de oude... "

Status
Niet open voor verdere reacties.

heinflhs

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2014
Berichten
675
Hallo daar. Ong. een week geleden heb ik de oude Frankenstein PC weg gebracht omdat het MB en de grafische kaart stuk waren. Met een nieuwe Intel i3 en een gloednieuwe CPU en 16 GB DDR 4 geheugen presteerde het beestje prima. tot ong. 5 dagen geleden toen de pc niet meer opstartte. Van alles geprobeerd, opstarten, geen effect. Oamei backup werkte niet. Geprobeerd om via de oude trouwe Dell Optiplex de back-up terug te plaatsen. Nada, zip, niets.

Het lijkt wel of de Samsung 500 GB het niet meer doet.

Zoals ik het nu zie zijn er twee opties: de SSD is defect of Windows 10 schrijft de gegevens niet meer goed weg. Heb de laatst tijd wel vaker de waarschuwing gekregen dat het om een malafide versie van Windows gaat. Klopt niet, heb in het verleden de officiële versie W7 gekocht en geïnstalleerd en op gewaardeerd. Echter ik zit nu in de situatie dat de oude Dell geen oplossing biedt en dat het opstarten met de Samsung SSD mislukt. Ergens zit ik dus in een lus.

Wat kan de oorzaak zijn: een malafide SSD, of een haperende Windows 10 versie?


Graag tips,


dank,









grtzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
 
Zonder verdere foutcode's wordt het een paling pakken in een emmer snot en je hebt twee conclusies, erg voorbarig.

Al opgestart met een W10 installatie USB stick?
 
Misschien was/is er meer defect dan je dacht? Voeding al na laten kijken?
En al het andere doorgelicht?
Maar zoals al gezegd, we kunnen eigenlijk niets zonder foutmeldingen of wat dan ook. Ik neem aan dat je die foutmeldingen niet krijgt, omdat je pc helemaal niet meer opstart, dus het wordt een moeilijk iets.

Optie is dat je teruggaat naar degene die je pc heeft geupgrade en dat je daar laat zien wat er mis gaat.
Garantie, wie weet.
 
Laatst bewerkt:
Je hebt dus een nieuwe pc behalve de SSD ?
Ik zou een nieuwe/frisse Windows installatie overwegen, doet ie daarna nog zo raar dan zou je SSD wel es het loodje kunne gaan leggen ..
 
Nadat ik alle mogelijke oplossingen heb geprobeerd en niets lukte heb ik de pc naar de shop gebracht. Daar bleek na metingen en controle dat de SSD stuk was. Dank aan alle goede tipgevers.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan