Verticaal zoeken i.c.m. voorwaardelijke opmaak in VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

jansybe

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2022
Berichten
19
Hallo,

Ik ben op zoek naar een VBA code waarmee ik verticaal zoeken kan combineren met voorwaardelijke opmaak in VBA.
In de bijlage een voorbeeld/uitleg met wat ik bedoel.

Het gaat er dus om, dat kolom C een voorwaardelijke opmaak krijgt (middels VBA), zodra er een waarde wordt gevonden d.m.v. verticaal zoeken. Het gaat dan om de hoogste waarde die gevonden wordt in de matrix, niet de eerst gevonden waarde.

In cel C2 zou de opmaak dus rood moeten kleuren
In cel C6 zou de opmaak dus oranje moeten kleuren
In cel C4 zou er geen opmaak moeten zijn

Is dit mogelijk? Kan iemand mij hiermee helpen?

Groet en grote dank.

JS
 

Bijlagen

  • Voorwaardelijke opmaak icm verticaal zoeken.xlsx
    10,8 KB · Weergaven: 11
Waarom sorteer je de gegevens niet op kolom A ?
 
Waarom ontbreken de gegevens in kolom E?
Je schrijft over de hoogste waarde niet de eerst gevonden, dus de logica in het bestand ontgaat me.

Ik zou het gewoon met interior.colorindex kleuren i.p.v. de veel te zwaar vertragende voorwaardelijke opmaak op je bestand.
Op den duur zou het zich alleen maar opstapelen als je niets verwijderd.
 
Ach, wat stom. Ik had een verkeerd bestand geüpload. Het gaat om kolom A.
 

Bijlagen

  • Voorwaardelijke opmaak icm verticaal zoeken.xlsx
    10,8 KB · Weergaven: 15
Laatst bewerkt:
Waarom ontbreken de gegevens in kolom E?
Je schrijft over de hoogste waarde niet de eerst gevonden, dus de logica in het bestand ontgaat me.

Ik zou het gewoon met interior.colorindex kleuren i.p.v. de veel te zwaar vertragende voorwaardelijke opmaak op je bestand.
Op den duur zou het zich alleen maar opstapelen als je niets verwijderd.

Ik snap dat het niet logisch lijkt. Dit bestand is een looplijst, en moet een vaste volgorde houden. Ik loop met een Surface door een kas met duizenden planten en van iedere plant zou ik willen weten of deze op een andere plek ergens in bloei staat, of niet. De kleuren geven aan in hoeverre iets bloeit (1/groen, bloeit nog maar net, 2/geel, bloeit iets verder, etc...).

Daarom zou ik op de een of andere manier een kolom in mijn bestand willen hebben die aangeeft of die betreffende plant (er zijn meerdere soorten dezelfde planten in de kas) op een andere plek bloeit. Op die manier kan ik gemakkelijker beoordelen of ik een bepaalde handeling moet verrichten of niet. Misschien is er een betere manier dan verticaal zoeken en voorwaardelijke opmaak via VBA?

Hopelijk is het nu een beetje duidelijker.
 
heb je naar het bestand gekeken wat je hebt geupload?
daar word ik niet wijs uit, word verwezen naar kolom E en daar staat niks in.
 
heb je naar het bestand gekeken wat je hebt geupload?
daar word ik niet wijs uit, word verwezen naar kolom E en daar staat niks in.

Wat slecht. Voor de 2e keer een verkeerd bestand. Het gaat om kolom A. Niet om kolom E
 

Bijlagen

  • Voorwaardelijke opmaak icm verticaal zoeken (1).xlsx
    10,8 KB · Weergaven: 9
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan