DVD Converteren voor afspelen via NAS op Philips TV

Status
Niet open voor verdere reacties.

aatalex

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2002
Berichten
137
Hallo,

Sinds enige tijd heb ik een Philips LED TV (43PUS6754/12) waarop ik via mijn NAS (SYNOLOGY DS120J) muziek afspeel.
Op dezelfde manier wil ik nu ook mijn DVD collectie op de NAS gaan plaatsen. Om dit te doen zal ik op mijn PC eerst de DVD's moeten converteren naar 1 van de door de TV ondersteunde formaten. Volgens de Specificaties zijn dit de volgende:
- Containers: AVI, MKV
- H264/MPEG-4 AVC
- MPEG-1
- MPEG-2
- MPEG-4
- WMV9/VC1
- HEVC (H.265)
- VP9

Ik heb inmiddels een aantal opties geprobeerd, maar steeds krijg ik of een erg korrelig beeld, of brede zwarte balken aan de boven en onderkant. Ook lijken AVI bestanden het per definitie niet te doen op de TV.

Is er iemand die een idee heeft hoe ik mijn bestaande dvd collectie het beste kan converteren (welk programma en welk videoformaat / instellingen?

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen!
 
Probeer het eens met MakeMKV:
https://www.makemkv.com/

Maar beter dan DVD kwaliteit kan het niet worden.
En je krijgt geen zwarte balken.
Dat zijn delen van je TV scherm die door de film niet benut worden.
 
Ikzelf gebruik het programma Handbrake.
 
Ik gebruik daarvoor meestal Videoproc wordt regelmatig aangeboden als giveawayoftheday.
De container mp4 met H264 codec en een bitrate van 2000 krijg je kwalitatief hetzelfde beeld en het bestand wordt niet te groot.
Je kunt ook kiezen voor H265 maar het omzetten gaat dan een stuk trager (bestand wordt wel kleiner)
 
Een DVD heeft toch slechts een resolutie van 768 x 576 pixels? En dat zal op een 4K tv er niet echt goed uitzien.
Vind DVD op onze normale Full HD al eigenlijk erg matig en nauwelijks bruibaar...
 
En het afspelen van de ruwe data (de VOB bestanden) worden die wél (en goed) afgespeeld ?
Al es een film afgespeeld via USB-stick ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan