• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel voorraad beheer met kassasysteem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bart2569

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 feb 2019
Berichten
3
Ik heb een probleem waar ik niet onmiddellijk een oplossing voor vind, namelijk het volgende:
Ik heb een kassasysteem gemaakt in Excel en dit werkt uitstekend. Nu wil ik mijn voorraad koppelen aan dit kassasysteem. Als ik bijvb. een product verkoop, dat dit ook wordt aangepast in de voorraad.
Ik heb met volgende formule een resultaat bekomen:
=SOM.ALS(Kassabon!$A$12:$A$21;B5;Kassabon!$E$12:$E$21)
maar als ik dan mijn kassabon vernieuw (wordt met een macro opdracht vernieuwd), wordt ook mijn voorraad terug op oorspronkelijke staat geplaatst.
Ik heb dit geprobeerd met “vert zoeken”, dan krijg ik enkel de barcode te zien.
Het veld ‘Vrije voorraad’ moet dan blijven en bij een volgende verkoop van het product worden aangepast.
Hopelijk is er iemand die mij de gouden tip kan geven om dit probleem op te lossen.
Bekijk bijlage Kassabon korte versie voorraad.xlsm dit is het bestand


MVG
Bart
 
rare gewoonte is dat toch van excel, dat als je cellen leeggooit dat hij dan de tellingen naar 0 zet..

jou formules gaan nooit werken omdat je telkens de kassabon als los bestand opslaat en daarna kassabon tabblad leegmaakt.
maar stel je slaat die data wel juist op loop je al snel tegen het probleem aan dat dat het kolommetje startvoorraad ook al snel uitgeput raakt en dus moet je ook inkoop van nieuwe voorraad bij gaan houden.

laat ik het kort samenvatten.. een heel voorraadsysteem bouw je niet zo even.
en jou sheet is zo basaal dat er geen beginnen aan is om het voor je op te lossen, voor dat jij nog eens goed kijkt naar wat je wilt en wat je daar allemaal voor nodig hebt.

met een kolommetje startvooraad en allle verkoopregels ga je het niet redden in elk geval
 
Ooit heb ik dit in elkaar geknutseld. Misschien kun je re iets mee...Niet echt professioneel, maar het werkt...
 

Bijlagen

  • Voorraadbeheer.xlsb
    79,3 KB · Weergaven: 74
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan