• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tussenkolommen? Hoofdkolommen niet op één lijn

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Meubilair
Lid geworden
13 jun 2016
Berichten
9.638
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H@S en Office 2021 Prof Plus
Tussenkolommen? Hoofdkolommen niet op één lijn

https://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/964280-pdf-vergroten-of-omzetten-naar-Excel

Dat heb ik dus gedaan. Echter de kolommen bevatten extra kolommen en het zit niet op één lijn. Wat is hier aan de hand en kan ik dat gemakkelijk wijzigen?

Ik ben begonnen met Table7
Bekijk bijlage Tarieven - Belangrijkste wijzigingen belastingen 2022 - Alle tarieven 2019-2022-geconverteerd.xlsx

edit
Ik heb er een tabel van gemaakt (Table7) en dan schuiven en verwijderen. Dat wil wel, maar ik zie niet hoe ik de tabel kan verwijderen. Excel 2007
 
Laatst bewerkt:
Waar heb je het over ?
Lees je tekst eens door alsof je een argeloze helper in dit forum bent.
 
Waar heb je het over ?
Lees je tekst eens door alsof je een argeloze helper in dit forum bent.

Ik ben niet van dergelijke antwoorden gediend.
Lees jij mijn tekst/berichten eens door en dan begrijp je wellicht wat mijn bedoeling is. Als je dat niet begrijpt, geef dan niet zo'n dom antwoord maar zeg gewoon eerlijk, ik begrijp het niet.
 
Ik heb een reaktie gegeven over de kwaliteit van jouw bericht.
Hoe je dat als 'antwoord' kunt lezen is me een raadsel.
Mijn suggestie blijft staan.
 
Ik moet @snb gelijk geven.
In eerste instantie totaal geen idee wat je nou bedoelde.
Nadat ik het blad Table7 eens heb bekeken is de oplossing waarschijnlijk ?.
" het verwijderen van alle samengevoegde cellen."
 
Als je gebruik maakt van gratis PDF converters of van kopieren en plakken dan heb je al een heel goed resultaat gehaald.

Ik zou bijna zeggen bovengemiddeld goed.
Als je strakke tabellen wilt zul je betaalde PDF converters moeten gebruiken daarvoor worden betere technieken gebruikt om de tabelindeling te maken.
of accepteren dat je na een gratis omzetting nog een uurtje (of drie) bezig bent met de schoonheidsfoutjes eruit poetsen.
 
Tussen kolommen, hoofdkolommen, extra kolommen dit zijn termen die je zelf verzonnen/benoemd hebt en geen standaard excel termen zijn.
Daardoor wordt de vraagstelling, zonder dat je het voorbeeld opent, erg moeilijk zoals SNB ook al aanhaalde.

Je hele probleem zit in de samengevoegde cellen die in verschillende rijen over verschillende kolommen gaat.
Dit is dus weer zo'n typisch geval van de moeilijkheden van samengevoegde cellen.
Als je dus uit het hele tabblad alle samengevoegde cellen verwijderd dan kun je diverse kolommen verwijderen en heb je weer een keurig opgemaakt bestand.
 
Power Query kan de tabellen uit de pdf direct importeren. Zonder opmaak, dat wel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan