Geen wifi op laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

kirstenchantal

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2015
Berichten
19
Hallo, ik heb geen wifi verbinding meer op mijn laptop. Wel heb ik wifi op mijn telefoon.

Als ik bij probleem oplossen kijk wordt er aangegeven: mogelijke oplossing: opnieuw instellen netwerk.
Als ik dit uitvoer als admin wordt mijn laptop na 5 min opnieuw opgestart maar helaas is het probleem dan niet verholpen.

Als ik vervolgens naar de assist ga wordt er aangegeven: Het lijkt erop dat u geen verbinding heeft met internet. Ook die probleemoplosser aan het werk gezet en dan krijg ik de melding: Er is een stuurprogramma of hardware probleem met de adaptor ..... Status: niet opgelost.

Ik ben echt een nono wat betreft computers. Is er iemand die me verder zou kunnen helpen?

Groetjes Kirsten
 
Heb je niet een knop aan staan die je wifi-verbinding uitschakelt?
 
Ik heb even gegoogled maar ik zou de wifi met een sneltoets aan en uit kunnen zetten. Maar dit werkt ook niet. Ik kan hem hiermee niet in en uitschakelen :(
 
Ook als ik probeer verbinding met een netwerk te maken krijg ik te zien: geen netwerkhardware gevonden
 
Eerste stap: router uitzetten en na een minuut weer aanzetten.
Tweede stap: kun je wel bedraad internet krijgen op de laptop
Derde stap: Kijk in geavanceerde netwerkinstellingen welke verbindingen actief zijn. Een rood kruis betekent: niet actief of aanwezig
Vierde stap: Kijk in WIFI isntellingen of er een connectie bestaat met een netwerk en zo ja, is het jouw netwerk? Is het niet jouw netwerk verbreek dan de verbinding en maak verbinding met joiuw netwerk en schakel automatisch verbinden in.

En hierna moeten we misschien verder denken
 
Hoi City Guy
Ik heb stap 1 uitgevoerd.
Stap 2 lukt niet omdat de kabel niet in mijn laptop past
Stap 3:
- bluetooth status --> niet aanwezig, connectiviteit: verbroken
- wifi status: niet operationeel, connectiviteit: verbroken
- lan 1 status: niet aanwezig, connectiviteit: verbroken
- lan 2 status: niet aanwezig, connectiviteit: verbroken
- automatische detectie van proxy: aan
Stap 4: deze computer heeft geen netwerkverbinding en dan kom ik in een lege map. Dan kan ik klikken op verbinding maken maar dan gebeurt er niks. Als ik bij eigenschappen van internet bij verbindingen kijk dan staat er ook niks. Als ik van daaruit op instellen of toevoegen klik krijg ik te zien dat er geen netwerkhardware is gevonden.

Wat een drama is dit zeg voor een leek haha
 
En zie je hem wel bij Apparaatbeheer, zonder uitroeptekens erbij?
 
Als ik dan stuurprogramma bijwerken klik geeft hij aan dat de beste stuurprogramma's al geinstalleerd zijn
 
Hallo

Gaan naar de fabrikant / site van deze merk/typenr loze laptop , en daar de drivers dowloaden en installeren voor uw niet vermelde o.s.

Peter
 
Ik weet niet wat er gebeurt is, mijn hele laptop deed vreemd en viel uit. Na opnieuw opstarten werkt ineens alles weer. Schiet mii maar lek. Maar heel erg bedankt voor se hulp!!
 
... het enige wat ik dan nog kan bedenken is een lopende windows-update.
Fijn dat het weer werkt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan