Tekst regel verwijderen op basis van vulling Userform

Status
Niet open voor verdere reacties.

sanderc

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2009
Berichten
79
Hallo mede forum bezoekers,

Ik heb een document gemaakt om met behulp van een userform een document eenduidig te vullen. het is eigenlijk een sjabloon welke aangevuld kan worden door de velden op het userform in te vullen. deze komen dan automatisch op de juiste plaats terecht. echter is het niet verplicht om alle velden te vullen op het userform. Ik zou nu het document graag zo maken dat op het moment er op de knop 'genereer document' gedrukt wordt de regels waarin nu niets ingevuld wordt door het userform volledig verwijderd worden. dit scheelt weer veel handmatig correctie werk.

wie kan me hierbij helpen? in de bijlage een voorbeeld document.
 

Bijlagen

  • test 1.docm
    24,6 KB · Weergaven: 25
Omdraaien die procedure: alleen alinea's/regels aanmaken als ze nodig zijn. En gebruik geen Bookmarks, maar DocVars.
 
Beste AccessGuru,

Dankjewel voor je antwoord. Echter zoals ik aangeef loop ik vast dus heb iets meer uitleg nodig om dit te kunnen realiseren. Als het beter kan wil ik dat zeker aanpassen.

vraag 1.
Wat is het voordeel van DocVars? Of het nadeel van Bookmarks? En werken DocVars hetzelfde of hoe kan ik mijn Bookmarks vervangen? Op dit moment werkt het document prima maar als het beter kan hoor ik dat graag.

Vraag 2.
De procedure omdraaien klinkt ook logisch en kan denk ik ook prima werken. Maar hoe krijg ik het voor elkaar dat volledige regels opgenomen worden alleen op dat moment dat het veld in het userform is ingevuld?

Alvast dank voor je ondersteuning en hopelijk kan je me een voorbeeld maken of op weg helpen zodat ik deze zelf verder kan uitbouwen en implementeren.

mvg Sander
 
Bookmarks kun je nogal makkelijk verwijderen via het menu, en dan werkt je systeem natuurlijk niet meer. Daarnaast zijn DocVars veel variabeler. Zo kun je er makkelijker 'volledige regels' mee maken. Ik neem aan dat je dan alinea's bedoelt, en geen 'regels' want dat is in Word niet hetzelfde.
Maar hoe krijg ik het voor elkaar dat volledige regels opgenomen worden alleen op dat moment dat het veld in het userform is ingevuld?

Ik vind je voorbeeldje niet geweldig qua tekst. Het zou fijn zijn als je een wat realistischer document aanlevert.
 
beste AccessGuru,

Dank voor je reactie.
Als antwoord op je eerste vraag. Ik heb het voornamelijk over bullets wel of niet opnemen. dus ik denk dat dat toch regels zijn? het gaat niet (altijd) om volledige alinea's. Zie mijn nieuwe voorbeeld met reëlere teksten.

Een realistischer document is nu bijgevoegd als bijlage. hopelijk kan je me op deze manier beter helpen.:thumb:
 

Bijlagen

  • test 2.docm
    29,9 KB · Weergaven: 23
Bookmarks kun je nogal makkelijk verwijderen via het menu, en dan werkt je systeem natuurlijk niet meer. Daarnaast zijn DocVars veel variabeler. Zo kun je er makkelijker 'volledige regels' mee maken. Ik neem aan dat je dan alinea's bedoelt, en geen 'regels' want dat is in Word niet hetzelfde.


Ik vind je voorbeeldje niet geweldig qua tekst. Het zou fijn zijn als je een wat realistischer document aanlevert.

beste Accessguru,

ik heb een nieuw bestand geüpload zoals verzocht. heeft u nog kans gehad om hier eens een blik op te werpen?
 
geen probleem ik wacht rustig af en alvast dank dat u me mogelijk kan helpen.
 
beste AccessGuru ondertussen al toegekomen aan mijn bestand. hoor het graag
 
Ben nu op vakantie :). Wordt dus juli. Maar ik heb er wel al naar gekeken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan