2 x 8 pins cpu/atx voeding heeft 1

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tattoo66

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2002
Berichten
115
Hallo,
Ik denk aan upgraden mobo/cpu/ram.
Mobo heeft 2 x 8 pins stroom nodig (z690).
Ik heb een Corsair HW 750 (modulair) met maar 1 x 8 pins cpu/atx
maar wel 4 x pcie 8 pins. Kan ik een extra 8 pins cpu/atx kabel aanschaffen,
en 'm in de pcie ingang van de voeding gebruiken? Ik bedoel, dan heb ik 2 x pins voor m'n mobo.
Ja, er zijn ook splitters, maar ik wil eerst weten of dit kan.

Alvast bedankt!
 
Voor zover ik dat kan zien, gaat dat niet lukken, de vormgeving van de stekkers is anders
 
Hallo

Mits je dergelijke vraag hier moet stellen , zou ik kort en bont zeggen ---> niet doen.

Meerdere redenen ....


Er is een reden dat men dergelijke grote vermogen vragende onderdelen splitst over meerdere connectoren.

Op deze manier verdeeld men de belasting over meerdere voedingslijnen in de voeding.

Worden de pinnetjes van de connectoren minder gestressed omdat het vermogen beter verdeeld is.

Mocht je splitters beginnen te gebruiken , zeker in de gaten houden dat de voeding niet overbelast wordt op betrokken voedingslijn.

Kans op sneuvelen voeding , of erger .... overspanning op 1 of meerdere connectoren door defekte voeding.

Uiteraard dan ook in de gaten houden dat deze overbelaste connectoren niet warm of zelfs te heet worden .

In extreme gevallen van misbruik kunnen deze zelfs weg branden , met bijhorende motherboard schade.

Een gewaarschuwd mens is er 2 .....

Peter
 
Laatst bewerkt:
Dat snap ik, maar als ik een extra 8 pins cpu/atx kabel aanschaf en die in de pcie ingang van de voeding steek.
Dus: 2 8 pins atx/cpu kabels, 1 in de atx/cpu uitgang en 1 in de pcie uitgang van de voeding.
 
@VDK_P

Ik zie het, het kan niet.

Bedankt!
 

Bijlagen

  • main-qimg-7825c645af5fe1b0b0a355ff4c893ab7.png
    main-qimg-7825c645af5fe1b0b0a355ff4c893ab7.png
    502,3 KB · Weergaven: 16
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan