tegelijk luidsprekers en koptelefoon aan zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

AnnevdD

Verenigingslid
Lid geworden
8 mei 2007
Berichten
228
Ik wil op mijn windows 10 laptop het geluid tegelijk via mijn luidsprekers aan vis mijn koptelefoon laten horen.
Dat lukt me niet want als ik mijn koptelefoonstekker aansluit stoppen de luidsprekers.
hoe kan dat wel?
 
Zeer waarschijnlijk kan het niet en heeft het te maken met een hardware matige 'jacksensing'
Een enkel apparaat heeft softwarematig een mogelijkheid om het één en ander in te stellen, maar je vermeld niet het merk en precieze type van je laptop dus dat is nu niet na te kijken.
 
Via Googler vond ik dit:
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1352722
https://nl.hardware.info/nieuws/1486/makkelijk-schakelen-tussen-headset-en-luidsprekers en daar : https://www.trust.com/nl/product/12304-multi-media-hub
Met zulke kastjes zou het moeten werken.
Kijk of via Marktplaat je er een te pakken krijgt of het te testen.
Of de allernieuwste kastje dit ook zo goed doen?
Ja.... maar dat mag je nu verder zelf uitzoeken, via Bol.com kun je ze zo weer terugsturen als het niet bevalt.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga het bekijken. Ik heb een pavilion-17-g121nd laptop. Weet je of het daarbij softwarematig kan?
 
Jammer. Het is me niet gelukt. De aanwijzingen die worden gegevens sluiten nogal eens niet aan op de mogelijkheden die ik op mijn laptop zie.
Ik vermoed dat het met mijn hardware niet kan tenzij ik andere apparatuur ga aanschaffen. Maar dat wordt me te complex en kost te veel tijd.
Ik zie er dus maar van af.

Mogelijk ga ik later weer eens wat proberen.

Dank aan allen die geprobeerd hebben mij een oplossing te bieden.
 
Hallo

3.5 mm audio splittertje aanschaffen.

Zoiets : https://www.benl.ebay.be/itm/164070982393?hash=item26336482f9:g:RuMAAOSwWzxhLI6s

Daarop aktieve p.c. speakers aansluiten , en op de andere uitgang uw koptelefoontje ....

Ik denk dat nu zo wat alle mogelijkheden zijn vermeld.


"Mogelijk ga ik later weer eens wat proberen."

Geef dan wel een link naar dit topic .... kwestie van niet in herhaling te vallen qua gegeven tips ....



Peter
 
Laatst bewerkt:
Lol, heb je 2x hetzelfde geluid, was dat de bedoeling dan?

Ik draai muziek terwijl ik game, 2 verschillende audiostromen dan nodig, met een desktop te doen maar niet met een notebook.
 
Nee, mijn doel is dat ik samen met mijn vrouw via de laptop TV wil kunnen kijken. (Op de camping)
Ik wil dan de headset uitgang gebruiken voor de interface tbv mijn gehoorapparaat terwijl mijn vrouw het via de laptopspeakers hoort.
 
Dan is een dergelijke splitter, wat Peter aangaf in post #9, de oplossing !
 
Ik wil dan de headset uitgang gebruiken voor de interface tbv mijn gehoorapparaat terwijl mijn vrouw het via de laptopspeakers hoort.
Tja, wordt nu herhalen, zo gaat dat niet en wat is er mis met een luidspreker setje, wat ook met een splitter idd kan maar ook een USB setje.
 
Even voor de goeie orde:

AnnevdD zegt:
Ik wil dan de headset uitgang gebruiken voor de interface tbv mijn gehoorapparaat terwijl mijn vrouw het via de laptopspeakers hoort.

De splitter die Peter adviseert is alleen een oplossing als daarop externe speakertjes plús het gehoorapparaat worden aangesloten. De laptopspeakers zelf worden uitgeschakeld door het inpluggen van een kabel. Of die nou van een koptelefoon, luidspreker of een splitter is.
Je hebt dus ook externe speakertjes nodig..
 
Ik heb zo'n splittertje gekocht en daarop een koptelefoon (voor mijn vrouw) en de interface voor mijn gehoorapparaat aangesloten.
Het werkte maar het evenwicht was zoek. Het geluid kwam maar heel zacht door in mijn gehoorapparaat.
Maar het kan dus wel als het moet. Iedereen bedankt voor het meedenken en de adviezen.

Ik sluit dit onderwerp nu af.
 
Da's jammer. Komt waarschijnlijk omdat jouw gehoorapparaat-interface met een ander soort signaal werkt.
Er bestaan wel oplossingen voor. Welk merk en type is die interface?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan