PCI Simple communications Controller for HP Compaq

Status
Niet open voor verdere reacties.

PeeZet

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2007
Berichten
69
LS

Ik lees op het forum van HP dat de Simple Communications Corntroller niet meer ondersteund word.
Ik moet op de website van Intel zoeken.
Dat lukt dus helemaal niet. Ook niet met de Vendor code.
Ik krijg steeds een andere download aangewezen maar niets werkt.
Heeft iemand enig idee wat de goede driver is.

PeeZet
 
Deze zitten meestal bij de standaard chipsetdrivers van je mobo.
Zonder specifiek modelnr te geven van je compaq wordt het wat lastiger om mee te zoeken.
 
Om welke exacte hardware gaat het, dus het type nummer?
Of is het een deel van een HP Compaq laptop/pc, dan model en type vd laptop/PC hier svp neerzetten. Het liefst ook een weblink naar de correcte support pagina van dit systeem.
 
Laatst bewerkt:
Dat is een ouderwets modem, waarschijnlijk gebruik je die toch niet.
Maar zonder specifiek type kunnen we ook niet helpen, HP/Compaq is iets te algemeen.
Graag dus vermelding van het type van de pc/laptop of inderdaad het hardware ID, te vinden in je apparaatbeheer.
 
LS

hier zijn de gevraagde gegevens:

HP compaq dc7700 SFF

PCI\VEN_8086&DEV_2994&SUBSYS_2801103C&REV_02

Groeten

PeeZet
 
Support tot en met win 7 32bit.
Ga er maar aan staan, inmiddels 4 windows generaties terug.
Zo belangrijk is deze driver ook weer niet.
Third party drivers worden nog wel aangeboden, maar vertrouw ik meestal niet.

Linkje.
 
Tis simpel, accepteer dat dit 56k modem het niet gaat doen.... maar als de rest het wel doet wat is dan het echte probleem achter de vraag van de TS? Dat ontgaat me een beetje....
 
Nu nog aan de TS of ie dat apparaat... echt niet meer gebruikt, want als dat al het doel al was, ontgaat me het nut van deze vraag voor het overgrote deel.... behave dat er 1 foutmelding minder staat in het apparaat beheer... ;)
 
Hi
Ik ben toch erg benieuwd.
Waaraan kun je zien dat dit id voor een modem is (ik las ook ergens dat het de grafische kaart kon zijn en dat is andere koek)?
Een modem is inderdaad niet van deze tijd. Staat dit uberhaupt nog in Windows 10?
Er staat PCI in het id dus dan je al gauw aan de PCI-slots op het moederbord die dan niet functioneren.
Als het om hhet modem gaat, kan het gewoon uitgeschakeld worden met mijn glasvezel verbinding!
PeeZet
 
ik las ook ergens dat het de grafische kaart kon zijn en dat is andere koek?
Heb je een goed beeld nu van dat systeem.... ? Dan heb je geen problemen met de grafische kaart.
Ergo er bestaat geen probleem behalve van wrs een modem die je niet meer gebruikt.

Kan het iets anders zijn?
Als het iets belangrijks was, was je er al lang tegen aan gelopen.
Ga vooral verder met het gebruik van dit systeem. Tot herfst 2025 wordt het door Win10 nog ondersteund, ga dus nu sparen voor een ander systeem dat na herfst 2025 wel door Win11 ondersteund wordt.
 
Laatst bewerkt:
Het is niet met 100% zekerheid te zeggen dat het een modem is, Windows heeft de onhebbelijke eigenschap niet herkende apparaten over de PCI bus "PCI Simple communications Controller" te noemen.
Het zou inderdaad ook een VGA kunnen zijn, maar dat merk je snel genoeg aan de beeldkwaliteit. Het zou ook kunnen zijn dat er een 'losse' videokaart inzit en dat de on-board niet juist herkend wordt.
Maar wat bijzonder vreemd van dit model is, er zit een 'soft modem' (LSI (Agere) Systems Soft Modem ) in maar geen fysieke telefoon aansluiting, de laatste driver hiervoor is een Win7 driver uit 2010.
https://support.hp.com/us-en/driver...ll-form-factor-pc/3232029/swItemId/vc-75161-2
 
Bedankt Maestro.
Dit was een duidelijk antwoord.
Dit item kan afgesloten worden
Groeten
PeeZet
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan