• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoekwaarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

drideu

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2011
Berichten
32
Hoi,

Mischien was ik in mijn vorige vraag niet helemaal duidelijk.
Hoe kan ik wat erop zaterdag van tot kolom in Gast afspraken in juli op zaterdag van tot met een zoekwaarde krijgen? Samen met de akt?
De bedoeling is als ik 1 juli verander in 1 aug dat de dagen mee wijzigen in de dag van tot en akt.

Kunnen jullie mij daarmee helpen?
Alvast bedankt voor de hulp.

Groet Peter
 

Bijlagen

  • Helpmij zoekwaarde met tijd en datum.xlsx
    44,9 KB · Weergaven: 29
hallo Peter, geef eens aan welke excel je gebruikt.
deze formule geeft 0:00 als er nul uit komt. maar dat kun je zelf oplossen. zo niet dan geef het hier even door.
ik neem aan dat kolom A van beide werkbladen steeds de zelfde verdeling heeft. anders moet de formule een beetje aangepast worden.
Code:
=INDEX('Gast afspraken'!$1:$1048576;RIJ()-1; WEEKDAG(MAX(B$2:D$2);16)*3+ALS(D$4="van";0;ALS(D$4="tot";1;2)))
 
Laatst bewerkt:
Zoek

Hoi Silvester,

Dank voor je oplossing!
Echter ik heb nog een vraag, de tijd en aktiviteit als deze leeg is, is het dan mogelijk om het vakje leeg te laten i.p.v. 0:00?
Ik heb bij opties de nul aangezet om ook te kunnen zien dat ze tot 24:00 aanwezig zijn of vanaf 0:00.

Enne, is het ook mogelijk om deze formule toe tepassen op kolom A t/m C?

Mvg,
peter

PS, ik gebruik de 365
 
Laatst bewerkt:
om de nul waardes weg te krijgen:
Code:
=LET(Waarde1;INDEX('Gast afspraken'!$1:$1048576;RIJ()-1; WEEKDAG(MAX(B$2:D$2);16)*3+ALS(D$4="van";0;ALS(D$4="tot";1;2)));ALS(Waarde1<>"";Waarde1;""))
in kolom 1 tm 3 heb je zelf al iets gemaakt.
 
Dankjewel Silvester.



Nu wil ik graag de de tijden uitrekenen.
Als het binnen de dag valt dan komt het wel goed. Echter de nachtdiensten van bijvoorbeeld 23:00-07:00 komt uit op -16:00 uur.
Ik gebruik daar deze code voor: [=(((J44-I44)*24)))]

Heb je toevallig daar ook een formule voor?
En misschien weet je ook hoe ik de ORT kan berekenen?

Alvast bedankt voor de moeite!
 

Bijlagen

  • Helpmij ORT en tijd tellen.xlsx
    150,3 KB · Weergaven: 13
bij je zon en feestdagen staat netjes 0:00 tot 7:00
dat moet je ook toevoegen bij je door de weekse dagen
bvb als je opgeeft dinsdag van 23:00 tot 7:00 betekend dat op woensdag van 0:00 tot 7:00 gewerkt wordt.
is vba een optie? anders krijg je zeer onoverzichtelijke zeer lange formules. daarvoor moet je bij de bij de echte cracks wezen.
in vba kan ik wel een udfje maken.
ik zie je feestdagen nergens. maar misschien kijk ik niet goed.
 
Hoi Silvester,

Graag!

Is het dan ook mogelijk om de telling die ik nu per dag heb in vba te plaatsen?
Dan wordt het misschien overzichtelijker?
De feestdagen staan er idd nog niet in. Ik weet ook nog niet hoe ik die ga verwerken in dit overzicht.

Even nog een reactie op jou oplossing om doordeweeks van 0:00-07:00 te plannen, hoe doe je dat dan als je 2 nachten hebt van 23:00-07:00 achter elkaar?

alvast bedankt voor de moeite!
Peter
 
Laatst bewerkt:
als je bvb op maandag werkt en invult 22:00 tot 6:00 bedoel je :
maandag 22:00 tot 24:00 en
dinsdag 0:00 tot 6:00

maar bij de perc tabel staat bvb bij de maandag 22:00 tot 6:00 en dan bedoel je denk ik:
maandag 22:00 tot 24:00 en
maandag 0:00 tot 6:00

klopt die inconsistentie?

in je overzicht wil jij de uren per weekdag zien ipv
zoveel uren van 100%
zoveel uren van 120%
zoveel uren van 140%
zoveel uren van 160%

is dat handig? en waar om?



ps als je ort in je zoekopdracht typt zie je heel veel mooie oplossingen. op helpmij.nl
 
Laatst bewerkt:
De telling van de Nachturen heb ik gevonden, dat is: [=(REST(V44-U44;1)*24)]

Een beetje verduidelijking waarom ik de berekening graag wil.

Ik wil een maandrooster gaan maken voor de gasten en personeel waarin deze formules in terug komen, zie sheet 1-8.
Daarachter wil ik de telliing plaatsen met de ORT berekening. En dan is het belangrijk om te weten welke % er voor de avond, nacht en weekenden geldt om daar een dagloon aan te kunnen koppelen.

Voor de gasten komt dat per week binnen, vandaar de formule om dit per maand in ene keer weg te zetten als standaard.
En voor het personeel, als dit standaard is, is dat ook makkelijk om die index te gebruiken.
Voor de wisseldiensten is dat anders, daar probeer ik ook een standaard ploegenrooster voor te maken en daarvoor is de ORT berekening weer belangrijk.

Alvast dank voor de moeite!

Peter
 
geef eens antwoord op post 14

Ik zoek hier op het forum naar ORT en kijk wel of ik iets kan vinden wat ik kan gebruiken.
Tot nu toe zie ik enkel tabellen en niet wat ik heb gemaakt. Maar ik zoek verder, misschien kom ik iets tegen.

Bedankt tot nu toe!
 
als je bvb op maandag werkt en invult 22:00 tot 6:00 bedoel je :
maandag 22:00 tot 24:00 en
dinsdag 0:00 tot 6:00

maar bij de perc tabel staat bvb bij de maandag 22:00 tot 6:00 en dan bedoel je denk ik:
maandag 22:00 tot 24:00 en
maandag 0:00 tot 6:00

klopt die inconsistentie?

in je overzicht wil jij de uren per weekdag zien ipv
zoveel uren van 100%
zoveel uren van 120%
zoveel uren van 140%
zoveel uren van 160%

is dat handig? en waar om?



ps als je ort in je zoekopdracht typt zie je heel veel mooie oplossingen. op helpmij.nl

Bovenstaande klopt hoor, dat bedoel ik ook!
Idem aan een tabel van %. Misschien heb ik het niet duidelijk weggezet in mijn voorbeeld.

Groet,
Peter
 
hallo Peter,
als je vrijdag van 23:00 tot 07:00 werkt, dan werk je dus:
vrijdag van 23:00 tot 24:00 en
zaterdag van 00:00 tot 07:00
in je Perc_tabel komt zaterdag 00:00 tot 07:00 niet voor: wel 06:00-08:00 138% dan krijg je slechts 1 uurtje betaald
op zondag en feestdagen krijg je alleen de uren van 0 tot 7 betaald.

ps [=(REST(V44-U44;1)*24)] daar heb je hier niets aan want daarmee bereken je wel de tijden totaal, maar niet de afzonderlijke uren * het percentage
 
Laatst bewerkt:
hier een poging met een udfje voor de totaal tijden en de som van de uren maal het percentage: de formules staan in de gele cellen:
wel effe goed nakijken. en melden als er fouten in zetten.
 

Bijlagen

  • Helpmij ORT en tijd tellen sp 1.xlsm
    160,6 KB · Weergaven: 23
hier een poging met een udfje voor de totaal tijden en de som van de uren maal het percentage: de formules staan in de gele cellen:
wel effe goed nakijken. en melden als er fouten in zetten.

Hoi Silvester,
Dank voor je oplossing.
Hoe kan ik nu zien wat er in totaal gewerkt is in die maand en hoeveel uur totaal ORT toeslag?
En wat zou da de formule zijn als ik ook het verlof, ziek en andere uren wil berekenen?

Alvast dank voor de moeite!
Groet,
Peter
 
peter, hoe gaat het geheel er uit zien? je vraagt iets over verlof , ziek en andere uren.
maak eerst eens een bestand met kolommen met wat je wil
er is nergens een verlof of ziek of andere uren kolom.
 
Laatst bewerkt:
Hoi Sylvester,

Hierbij het totaalrooster met de kolommen van 100% t/m 160% en verlof, bijzonder verlof en ziek uren en nog een aantal andere uren die ik graag geteld wil hebben.
De kolommen zien er een beetje anders uit omdat jij inderdaad gelijk had dat de vorige geen goed ORT overzicht had. Sorry dat ik mijn inzicht hierin heb gewijzigd.
Het gaat om het maandrooster vanaf regel 60 t/m 90.
Is het mogelijk dat jij hier de indexformule nog een keer er in wil zetten? mij lukt het om een of andere reden niet.
En heb je misschien ook een andere manier van tellen van de kolommen van Parel, Dagg, Slaap, en VSO?

Alvast heel hartelijk dank!
Met vriendelijke groet,
Peter
 

Bijlagen

  • Helpmij ORT en tijd tellen sp 2.xlsm.xlsx
    145 KB · Weergaven: 17
Peter, om te beginnen :6 punten (graag 6 antwoorden)
1) op de feestdagen werk je van 0:00 tot 18:00 gratis .

2) jij wil met formules die pers afspraken automatisch invullen, wekelijks herhaald.
als je na bvb na 2 weken dat weekrooster wil aanpassen (niet met terugwerkende kracht) , dan wordt alles in die weken daar voor ook veranderd.
dat wil je niet. of wel???

3) kun jij dit straks zelf allemaal aanpassen?

4) wat is je kennis van VBA?

5) vind jij dit overzichtelijk? (ik niet)

6) heb je serieus gezocht op helpmij.nl zoekterm ort?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan