Wanneer/functie/hoe zip op Helpmij.nl

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Meubilair
Lid geworden
13 jun 2016
Berichten
9.658
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H@S en Office 2021 Prof Plus
Geldige bestandsextensies: bmp csv doc docm docx dot gif jpe jpeg jpg ods odt pdf png psd rar txt xls xlsb xlsm xlsx zip

Wanneer/waarom plaats je een zip op Helpmij.nl? Hoe/werkwijze? Waar staat die informatie?

Ik gooi 100 files in een Nieuwe gecomprimeerde (gezipte) map (Windows) en upload die naar Helpmij.nl?
 
Gewoon zelf inpakken als *.zip met WinZIP, WinRAR of wat dan ook...
Geregeld worden er zip-bestanden met kleine testcases aan websites in Website maken, Programmeren geplaatst.

Het spreekt voor zich dit dit bedoeld is als ondersteuning in een topic, en niet als algemene uploaddump.
 
  1. Als het bestand niet een van deze extensies heeft, bmp csv doc docm docx dot gif jpe jpeg jpg ods odt pdf png psd rar txt xls xlsb xlsm xlsx zip (eis van dit forum), in een zip bestand kan je alle extensies opslaan;
  2. Als het bestand groter is dan 1,95MB (eis van dit forum), soms lukt het om door te zippen onder deze grens te komen;
  3. Ik vind het soms makkelijk en een zip te maken van een excel-bestand en een aantal testafbeeldingen, of een aantal bestandjes dat samen een "projectje" vormen.

De werkwijze staat volgens mij niet op het forum.

Met alle nieuwere windows versies kan je unzippen, een helper kan dus rustig zippen, de vragensteller kan het bijna altijd unzippen.

Als je 100 gezipte bestandjes onder de 1.95Mb blijven dan zou dat kunnen ja.
 
Laatst bewerkt:
Ja, dat is duidelijker. Daar (in de map) kun je dus files met alle extensies opslaan. Echter, ik begin in Windows door een > RMK > Nieuw > Gecomprimeerde (gezipte) map aan te maken. Dat is dus een map en geen bestand. Als ik daar dan bestanden inzet, dan worden/zijn die automatisch gecomprimeerd?

Dus ik heb een map (Bestandstype: > Gecomprimeerde (gezipte) map met de extensie zip. Zo staat het onder > Eigenschappen.

bmp csv doc docm docx dot gif jpe jpeg jpg ods odt pdf png psd rar txt xls xlsb xlsm xlsx zip

Dat is verwarrend omdat als die genoemde extensies betrekking hebben op bestanden?

edit:
Ik heb de bestanden nu in een Windows gecomprimeerde (gezipte) map gegooid. Nu veranderen alle pictogrammen. Dat lijkt mij toch niet de bedoeling?
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan