Nieuwe pc + hergebruiken oude parts

Status
Niet open voor verdere reacties.

gideondb

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2011
Berichten
41
Zit te kijken naar een upgrade/compleet nieuwe gaming pc (rond de 1000 euro +- 200 euro)

mijn huidige pc heeft de volgende parts:

-VGA Gigabyte GeForce GTX 1070 G1 Gaming
-Processor Intel Core i5 6600K
-be quiet! CPU Cooler Pure Rock
-Seasonic S12II 620W PSU
-Motherboard Intel Gigabyte GA-Z170X-Gaming-3
-G.Skill Ripjaws V - DDR4 2400Mhz CL15 Rood -16GB
-Cooler Master Midi Tower Elite 430 Black ATX, No PSU, Window
- 1 TB samsung ssd + 500gb samsung ssd

pc gebruik:
veel free to play games die niet al te veel vragen van de pc maar soms ook een triple A title op lage settings.


Dacht zelf dat de cpu cooler, power supply, ram en ssd's ( en misschien de tower) goed te hergebruiken waren. Zou het op prijs stellen als iemand een pc samen kan stellen met deze informatie/budget.
 
Laatst bewerkt:
Het is maar net of je nieuwe moederbord met je huidige RAM overweg kan, ik zou niet op die laatste 90 euro besparen (en later vervelende en wazige foutmeldingen kunnen krijgen)
Koeler: als je de de rest van de koeler nog hebt (mountings) zou deze nog kunnen worden gebruikt mits deze past op de nieuwe socket ..

De SSD's zijn sowieso te gebruiken, net als de voeding, de kast en GPU.

Ik zou een nieuw moederbord, cpu en ram adviseren,
deze => https://www.alternate.nl/ALTERNATE/Upgrade-Kit-MAG-Z690-TOMAHAWK-WIFI-DDR4-Intel-Core-i5-12600K-16-GB/html/product/1808112 is slechts een indicatie, het zal waarschijnlijk wel goedkoper/sneller en beter kunnen ..
 
Ik heb hetzelfde Mobo, kan volgens mij nog wel even mee. Als gamen de voornaamste reden is voor de upgrade, zou ik kijken naar welke GPU daar bij past. Volgens mij heb je dan al gauw een zwaardere PSU nodig (meer dan 650W), en ben je in de buurt van je totale budget.
Dan kun je nu doorsparen of later een nieuw moederbord en CPU/RAM/M2 SSD nemen.
 
Inderdaad, de enige CPU die sneller is dan die van de laatste paar generaties is die van de 12e en als je met mobo gaat upgraden blijft er voor het belangrijkste, de grafische kaart (die behoorlijk aan de prijs zijn) niet veel meer over.
Minimaal een RTX 3050 aanschaffen en die heeft minimaal een 550Watt voeding nodig, hoe hoger in de RTX3000 serie hoe zwaarder de aanbevolen voeding.
 
Ik las een rekensommetje over hoe zwaar je PSU moet zijn:
Neem 2x het wattage van de GPU, en tel daar 10% bij op. Is misschien een aardige leidraad.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan