Laptop verliest verbinding met WIFI en LAN

Status
Niet open voor verdere reacties.

rob1

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2001
Berichten
271
Goedemiddag allen,

Ik heb een laptop, een Acer Aspire A515-51G-5967, van 2018 met Windows 10 Home OEM. Doet het al jaren goed. 2 keer een nieuwe schone installatie gedaan, een keer van wegen een virus en 4 weken geleden omdat hij problemen gaf, maar die zijn ernu nog.

Het volgende is het geval: Als ik de laptop opstart en er verbinding gemaakt wordt met WIFI en ik een snelheidstest doe, dan is die test perfect. Maar na een tijdje zakt de snelheid in elkaar en is er op een gegeven moment niets meer mogelijk. De ene keer is dat na bv een uur en de andere keer al na 10 minuten. Hetzelfde is ook met de LAN verbinding. Sluit ik een kabel aan net na opstarten dan een goede verbinding, maar ook die zakt weg. In de meeste gevallen krijg ik ook het icoontje rechts bij de klok te zien dat ik wel een verbinding heb maar zonder internet.

Andere laptop, mobieltjes en 2 pc met LAN aangesloten hebben geen problemen.

In de router van de ISP kan ik niet inloggen, mag niet. De laptop staat ingesteld dat hij via DHCP een IP adres krijgt. Ik heb ook een fast IP adres ingegeven. Maar dat maakt geen verschil. Ik kwam ook een instelling tegen waar bij de laptop telkens een nieuwe random MAC adres gebruikt (iig dat is wat ik begreep) maar ook dat maakt niets uit.
Een week of 4 heb ik een schone installatie gedaan, maar ook dat heeft niet mogen helpen.

Ik zou graag willen weten wat dit probleem veroorzaakt en hoe ik het op kan lossen. De laatste drivers voor LAN en WIFI heb ik van de Acer website gehaald en geïnstalleerd. Maar ook dit weer zonder hetgewenste resultaat.

Vast bedankt!
 
Kijk eens in de instellingen bij windows update of ie niet een zware update staat te verwerken.
 
Nee, dat is niet het geval. Zou ook betekeken dat ie altijd met een zware up-date bezig is.
 
Ga eens in Windows naar Taakbeheer en dan Prestaties en klik op "meer details" en klik dan op Ethernet, om te zien of er enig (of wellicht zelfs veel) internetverkeer is.
Als er veel internetverkeer is dan staat er op de achtergrond een toepassing te draaien die de bandbreedte staat op te gebruiken.
Mogelijk is de pc besmet met malware.
kijk dan ook eens welke processen er draaien en of er daar een bij zit die veel mb's door internet jast
 
Laatst bewerkt:
Ik markeer de mijn vraag als opgelost, al is deze verre van opgelost. Eerlijk gezegt heb ik ook geen zinnige antwoorden gehad.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan