pictogrammen TABLET Samsung android reageren niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

duin1

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
1.695
Mijn slechtziende zus heeft een Tablet Samsung android. Als ze nu drukt op de pictogramman dan reageert de tablet niet.

Als ik deze 1 x opnieuw opgestart heb, reageren ze wel weer ,na stevig drukken , maar daarna weer niet meer.

Kan ik dit oplossen?

Alvast bedankt!
 
Hoe resetten

Touchscreen werkt wel. Zie mijn bewegingen.

Hoe reset je de tablet?
 
reset tablet :

Veeg met je vinger omlaag over het scherm vanaf de bovenkant van je tablet. Druk op het icoontje voor instellingen.
Druk op Algemeen.
Druk op Back-up maken en terugzetten.
Druk op Standaardgegevens herstellen.
Druk op Apparaat resetten.
Druk op Alles verwijderen.

edit: Zoekterm via Google : samsung tablet resetten
 
Samsung geeft tips over het niet willen reageren.

Is het scherm gescheurd dat je in goed licht kan zien?

Staat gevoeligheid van aanraking op hoog, dan kan het sneller stuk gaan wanneer er geen protector op het glas zit.

Het apparaat optimaliseren bij instellingen, hieronder ook begrepen dat er voldoende vrij geheugen moet zijn en niet heel veel app's op de achtergrond nooit gesloten.

Doe de updates.

Start op in "veilige modus" om app's van derden die niet goed werken uit te sluiten.

Opnieuw opstarten of terug naar fabrieksinstellingen na het maken van backup.

https://www.samsung.com/ph/support/...ensitivity setting,sensitivity to turn it off.

Ik raad altijd aan om de app's die zijn geïnstalleerd nadat het probleem optrad eerst weer weg te halen.
 
Hallo


Wacht verdere antwoorden af , je weet maar nooit , maar ...

Dit :

"reageren ze wel weer ,na stevig drukken , ...."

Doet toch vermoeden dat het touchscreen defekt is ....

Er wordt geen specifiek model vermeld , maar alle recente toestellen bezitten een capacitief touchscreen , waarbij je niet hard moet drukken.

Controleer ook eens of het touchscreen moeilijk doet over het ganse paneel , of enkel een bepaald gedeelte ....

Touchscreen maakt deel uit v/h l.c.d. paneel , moet je dus compleet vervangen.

Je kunt ook proberen of het in/uitpluggen van de l.c.d. flex tussen motherboard en l.c.d paneel helpt.

Veel voorkomend / gekend probleem bij samsung tab , is dat de ingeplugde l.c.d. flex iets uit de connector komt .... geeft wel andere symptomen , maar niet gewaagd ....

Mocht het bovenstaande voor u chinees zijn , lijkt het mij veiliger om dit te laten controleren door iemand met iets meer ervaring in deze materie.

Een lokale elektronika hobbyist lijkt mij hiervoor ideaal ....

Mocht je dit toestel moeten laten controleren in een of andere lokale winkel .... vraag eerst wat men u hiervoor durft aan te rekenen ....

Mocht dit toestel al gedateerd zijn , is de volgende kost een nieuwe batterij .... hou ook hiermee rekening bij uw beslissingen ....


Peter
 
Laatst bewerkt:
bedankt,laat het nakijken

Bedankt voor jullie (uitgebreide hulp) Ga toch maar terug naar de winkel.:shocked:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan