Dynamische Planning maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tony1959

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 mei 2022
Berichten
1
Goeiedag,

ik ben bezig met het maken van een planning, maar ik weet niet hoe ik deze handeling moet schrijven.

Ik heb een tabel met 6 taken waar een datum is aan verbonden.

Ik zou dit graag automatisch laten gebeuren.

Er zouden 3 stappen moeten gebeuren.

Stap 1 :

Elke dag schuift de kalender 1 dag naar links.

Dus Kolom I word leeg gemaakt en de kalender schuift 1 kolom naar links.

Aan het eind van de kalender voegen we 1 Kolom toe.

Op deze manier groeit mijn kalender elke dag aan en blijf ik altijd een kalender behouden die een bepaalde vooruit loopt, in datum.

Stap2 :

Kolom K zou zou links en rechts een rode lijn moeten hebben, dit geeft de huidige datum aan.

Hierdoor kan ik rechts de volgende 5 - 6 weken zien en kan ik volgen wat er in die periode gaat aankomen waar iets moet aan gedaan worden.

Stap 3 :

Nu is de bedoeling dat via vba de icoontjes die in Kolom G staan op dezelfde lijn, op begin/eind datum en hier tussenin gekopieerd worden.

Momenteel die ik dit manueel, maar zou dit graag automatisch zien gebeuren.

Is zoiets mogelijk in vba?

Ik zit momenteel te zoeken naar een formule die in Kolom D een datum gaat vergelijken met een datum in Lijn 2.

Wanneer deze 2 datums aan mekaar gelijk zijn, dan krijg een specifieke cel, het kruispunt tussen de lijn en de kolom. Op deze specifieke cel zou dan het icoontje van Kolom G met de lijn moeten geplakt worden. Om de rest dan verder aan te vullen kan ik eventueel het getal dat in kolom c staat gebruiken om zoveel icoontjes te plakken.

Op deze manier word mijn planning automatisch ingevuld, omdat ik de datums die in Kolom D staan vanuit een ander dokument bekom, omdat ik daar alle informatie verwerk.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is waar ik naar op zoek ben.

Tony
 

Bijlagen

  • Planning Test NICK.xlsm
    23,5 KB · Weergaven: 47
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan