• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Scheidingsteken decimalen en duizendtal

Status
Niet open voor verdere reacties.

RobertHak

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2011
Berichten
77
Hallo,

Ik wil in Excel in kolom B prijzen in Euro's vermelden met een punt als duizendtal scheidingsteken en komma als decimaal scheidingsteken een kolom er naast wil ik prijzen in dollars vermelden
Daar wil ik de komma als duizendtal scheidingsteken en de punt als decimaal scheidingsteken vermelden


Is hier een oplossing voor?

Ik weet dat je in de basis instellingen van office dit kan aanpassen maar ik wil het in 1 werkblad

Alvast bedankt voor de reacties
 
Zet in 1 kolom de prijzen als tekst door er een ' voor te zetten '€1.000,00 of '$1,000.00.
 
Komma in punt voor decimalen doe je als volgt:

Uitgaande dat de Dollar waarde in C1 staat gebruik je deze formule in een andere cel:

Code:
=SUBSTITUEREN(AFRONDEN(C1*1;2);",";".")

Duik ik nog even in de eerste punt als scheidingsteken.
 
PHP:
=text(a2;"#\,##0\.")&right(a1;2)
 
PHP:
=text(a2;"#\,##0\.")&right(a1;2)

in het de nederlandse versie van Excel dus:

Code:
=TEKST(A1;"#\,##0\.")&RECHTS(A1;2)

mooie oplossing SNB, alleen wordt er bij waardes onder 1000 (4 cijfers voor de komma) een komma neergezet.
Ik heb onze beide oplossingen gecombineerd met een ALS functie;)

Code:
=ALS(LENGTE(A1)>6;TEKST(A1;"#\,##0\.")&RECHTS(A1;2);SUBSTITUEREN(AFRONDEN(A1*1;2);",";"."))
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan