beste programma gezocht

Status
Niet open voor verdere reacties.

hast66

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2012
Berichten
30
Hoi,
In een access toepassing op mijn werk, worden nu via invulforms, manueel resultaten ingevuld van verschillende geobserveerde metingen. Later worden deze dan in printforms afgedrukt.

Nu willen we deze toepassing wat aanpassen of vernieuwen want het allemaal nogal rommelig en deze toepassing werd geschreven door iemand die er niet meer werkt.

Niemand kent hier iets fatsoenlijks van access. Kunnen we hiervoor ook excel gebruiken of een ander programma? Ik wil ook de laatste 50 metingen opslaan en hiervan een grafiekje in het printform zetten.

Alle tips zijn welkom
 
Volgens mij is niet voor niets gekozen voor Access. "Niemand kent hier iets fatsoenlijks van Access". Dat schiet dan niet op. "In een access toepassing op mijn werk"? Professionele "betaalde" hulp inschakelen?

Een voorbeeldbestand kun je mogelijk in een zip-bestand op het forum plaatsen?
 
Er zijn verschillende commerciële programma's welke data kunnen verzamelen en resultaten kunnen weergeven.
Om een juiste keuze te kunnen maken is wel meer informatie nodige.
Zoals: wat voor type date wordt opgeslagen, frequentie van data, uit welke bron, hoe moeten de gegevens gepresenteerd worden, etc.
Wanneer dit binnenshuis gemaakt moet worden dan is het zeker nodig dat dit gedaan wordt door iemand met programeer kennis.
Kortom. De vraag geeft te weinig informatie om een goed antwoord te geven.
 
Een Excel 'database' overzetten naar Access? Prima, goed te doen. Excel is namelijk best beperkt als het gaat om databases. Maar de basis kun je prima als uitgangspunt nemen als je een database gaat maken. Omgekeerd? Dan verklaar ik je voor gek. Moet je gewoon niet willen. Alsof je van een gammele lelijke eend overstapt op een Tesla, maar als de monteur verdwijnt dan denkt: eigenlijk was die eend beter. Afhankelijk van je wensen (of die van je baas als je dat niet zelf bent) kun je beter eerst onderzoeken of er niet een bestaand pakket is wat jouw werk kan ondersteunen, ofwel een programmeur inhuren die jullie huidige database kan opknappen en onderhouden. Zo te lezen is hij gebouwd door een goedwillende amateur die nogal wat steekjes heeft laten vallen. Dat lijkt mij geen enkele reden om de database dan maar bij het oud vuil te zetten, maar eerst eens te onderzoeken of, en tegen welke kosten, hij naar jullie zin gemaakt kan worden. Of beter kan worden vervangen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan