Hoezo email alleen te verwerken met met een 'agenda'

Status
Niet open voor verdere reacties.

LWM

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
Berichten
969
Ik heb een email binnengekregen met een voucher voor een museum in Rome (aangeschaft bij het museum via internet). Er boven staat: 'Dit bericht bevat informatie over een afspraak. Schakel een agenda in om het te verwerken'. Onderin zitten twee bijlagen en rechts een optie 'alles opslaan'. Als ik dat doe is het opgeslagen document niet te openen. Er staat dan een melding in rood: 'Kan afbeelding museum niet openen'. Ik heb het nu opgeslagen via 'printen als pdf' en dat werkt gewoon. Hoezo die melding 'schakel een agenda in' Ik heb/gebruik geen agenda. Wat is dat?
 
Heb je een .ics-bestand gekregen als bijlage.
Hiermee kan je in outlook een afspraak en herinnering aanmaken.
 
Het is een .pdf (maar ik heb begrepen dat dit soms niet klopt). Maar ik wil helemaal geen afspraak of herinnering aanmaken. Ik print het gewoon uit. Kortom: het is iets waar ik niet om vraag en dat een probleem oplevert. Lijkt typisch Windows. Outlook is toch ook Windows?
 
Outlook is niet van Windows maar van Office.
Dat draait ook op het Web, op Android en MacOS.
 
Outlook is niet van Windows maar van Office.
Erg kort door de bocht: 'Office' is geen bedrijf, maar een pakket. En is (want het gaat hier vermoedelijk over Microsoft Office) van Microsoft​. "onderdeel van Office" had natuurlijk ook gemogen :).
 
Windows is ook geen bedrijf.
 
Ik gebruik geen MS-Office maar Libre Office en Open Office. Maar ik snap nog steeds niet waarom ik het document alleen kan openen door het in een agenda te zetten en niet door het gewoon op te slaan. Als ik het gewoon opsla is het niet te openen. De melding die ik dan krijg is dat het een onbekende afbeelding is terwijl het volgens eigenschappen gewoon een pdf document is.
 
Niemand die dit weet? Ben ik de enige die deze ervaring heeft?
 
Nee, zo vaak kom ik niet in italiaanse musea.
Heb je een relatie met dat museum?
Zo niet, dan zou het wel eens oplichting kunnen zijn.
 
Laatst bewerkt:
Nee hoor. Ben inmiddels weer terug en met de vouchers was niets mis. Mooie stad en lekker eten trouwens. Maar ik heb wel een keer eerder een email uit Nederland gehad met de melding 'Dit bericht bevat informatie over een afspraak. Schakel een agenda in om het te verwerken'. Was ook een pdf en na het opslaan ook niet te openen. Na wat experimenteren kon dat alleen via 'printen als pdf'.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan