welke dns server

Status
Niet open voor verdere reacties.

rsk

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2012
Berichten
525
Hallo,

Ik vraag mij af welke dns server goed is. Ik heb die van google, cloudflare dns en nextdns geprobeerd maar als ik dan op een adblock test site de dns servers test dan blokken ze niet alles. Wie weet een goede die je in windows en in je modem kan plaatsen?

Alvast bedankt !

groetjes
 
Ja dat begrijp ik dat bepaalde site het dan niet meer. De adressen die ik invoert slikt windows 11 niet
 
Defineer: 'slikt niet'?
 
als ik het adres invul dan kan je niet op voorkeurs dns versleuteling klikken om het op alleen versleutel dns via https
 
En in je modem?
 
nee in windows. Ik kan het nu niet in het modem doen. Dan heb ik 2 boze kids en een vrouw.

Voor ze in op de laptop.
 
Welke melding zie je dan in Windows?
En wat vul je precies in? Laat eens een screenshot zien?
 
@lange pier er bestaan echt wel dns servers die reclame kunnen blokkeren. Iemand die heel goed is in computers heeft mij dat ooit verteld en hij blokkeerde ook de reclames op zijn ouders tablets die in apps naar boven komen. Helaas ga ik niet meer met hem om. Hij blokkeerde het vanuit het modem.
 
@aar. Die mogelijkheid heb ik nu even niet. Zodra het kan stuur ik je het. Dank je wel !
 
Iedereen heel erg bedankt voor de info. Ik moet mij erin gaan verdiepen. Het kan ieder geval niet in het modem van kpn zelf. Ik heb net contact met ze gehad.

Ik weet niet wanneer ik weer reageer ivm haast geen tijd.
 
Welk type modem van KPN heb je nu?

V9 / V10 / V10A / V12
 
ik weet alleen dat ik een v10 heb. Ik moet morgen even kijken of ik kan ontdekken of het de gewone is of de a versie.

Maar waarom vraag je dat?
 
Achterop staat ook alleen v10 en geen a er achter
 
Het kan ieder geval niet in het modem van kpn zelf. Ik heb net contact met ze gehad.

Dat was de reden waarom ik vroeg welk modem je gebruikt. In de V10 is het namelijk wel mogelijk om de DNS aan te passen zonder problemen. Heb je een V10A of V12 dan had je eerst je "HOSTS" bestand moeten aanpassen voordat je de DNS kon aanpassen.

Om deze aan te passen zal je moeten kijken in je V10 bij "Netwerk" en dan "Lan". Zelf heb ik geen KPN meer dus ken niet de exacte locaties waar je het kan aanpassen.
Als je er niet uitkomt, plaats een screenshot van je modem terwijl je op de "Netwerk => Lan" pagina staat en kijken we dan verder.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan