• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Somproduct, subtotaal voorwaardelijk maken aan cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

ctrlaltdelx3

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 mei 2022
Berichten
2
Hi,

Ben al even aan het stoeien met een formule, maar ik kom er nog niet uit.

Ik heb een query uit meerdere sheets met Items, locaties, materialen en kosten

Daaronder zit een tabel die de totalen per post moet berekenen op basis van de voorwaarde van de cel ITEM.

Ik wil in de query filteren op locaties straks en dat het tabel automatisch berekent wat de kosten per locaties per item is.

Ik kom alleen niet uit de formule, hieronder zo ver als ik ben gekomen, nu moet deze alleen nog voorwaardelijk gemaakt worden aan ITEM.

=SOMPRODUCT(SUBTOTAAL(9;VERSCHUIVING(Offerte_Query[Item];(AANTAL.ALS(Offerte_Query[Item];));4)))

Bestand zit in de bijlage
 

Bijlagen

  • Map2.xlsx
    33,5 KB · Weergaven: 10
Laatst bewerkt:
Aan de reactis te zien is er blijkbaar niemand die echt begrijpt wat je bedoeld. Toch maar een poging gedaan.
 

Bijlagen

  • Map2ctrl.xlsx
    37,7 KB · Weergaven: 5
Hi,

Dank, inderdaad begrijp ik dat hij onduidelijk is. Dit komt omdat ik de kolom bedrijf leeg moest maken vanwege privacy redenen. Maar de kolom bedrijf x wordt de filter en daar staan verschillende partijen die materialen bestellen, en dan wil ik in het tabel onder de subtotaal van het filter op item niveau uitgerekend hebben voor een enkele partij.. Zie screen hieronder

Zoek dus een formule op basis van Somproduct en subtotaal, maar ik kan het niet helemaal uit vogelen.

In het tabel eronder, wil onder de kolom totaal van de query op item niveau..

voorbeeld.png
 
Laatst bewerkt:
Volstaat een simpele SOM.ALS?
Code:
=SOM.ALS(Offerte_Query[Item];[@Item];Offerte_Query[Kosten])
En als je het nog voor een enkele partij wilt uitrekenen wordt dit een SOMMEN.ALS
Code:
SOMMEN.ALS(Offerte_Query[Kosten];Offerte_Query[Item];[@Item];Offerte_Query[Locaties];"bedrijf x")
Heb als locatie maar iets genomen.

Een draaitabel zou ook kunnen misschien.

N.B. plaatjes kunnen we niet zoveel mee op een Excel forum...
 
Laatst bewerkt:
bedoel je zoiets?
 

Bijlagen

  • Map2ctrl.xlsm
    47,8 KB · Weergaven: 7
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan