• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cel met tekst naar juiste werkblad plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Springer038

Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2019
Berichten
38
Hallo,

Ik denk dat de vraag vast een keer is gesteld, maar ik kan het niet vinden op de site.
Wat ik zoek is een formule of VBA code dat wanneer er een bepaald woord zoals Boom in cel A1 en Eik in cel B1 van werkblad Algemeen staat.
Dat B1 Eik automatisch naar Werkblad Boom geplaatst wordt in cel A1.

Is dit Überhaupt mogelijk?
 
Plaats eens een excelbestand met wat voorbeeldgegevens
 
Ik heb het heel simpel er in gezet, maar ik denk dat het idee dan wel duidelijk is.
 

Bijlagen

  • Automatisch.xlsx
    10,9 KB · Weergaven: 19
Dat kan met dit stukje VBA achter het werkblad Algemeen:
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    If Target.Column = 2 And Target.Count = 1 Then
        With Sheets(Target.Offset(, -1).Value)
            .Cells(.Cells(.Rows.Count, "A").End(xlUp).Row + 1, 1).Value = Target.Value
        End With
    End If
End Sub
 
of zo?
 

Bijlagen

  • Automatisch naar juiste blad.xlsm
    23,6 KB · Weergaven: 31
@emields,

Durf je je code hier niet plaatsen?
Altijd maar in een bestandje die ik toch bijna of helemaal niet bekijk (geen zin om ieders bestand bij langs te gaan).
Misschien plaatsen we wel dezelfde code en daar zit niemand op te wachten.
 
@HSV
Dat kan best zijn wat jij schrijft, maar alles heeft zijn voor- en nadelen. Zo is het domweg plaatsen van formules in codes ook niet altijd de juiste oplossing en bij het testen heb je dan een half uur werk en klopt het resultaat nog niet. Dan heb ik liever een bestand waar het toegepast is en ook werkt.
 
Tja, als jij moeite hebt met testen is een bestand een uitstekende oplossing voor je.
 
Ik wilde niet direct het eindresultaat vragen, doordat ik zelf iets wilde prutsen. Helaas werkt dit niet en moet ik toch jullie hulp weer vragen!
De situatie heb ik iets aangepast. In werkblad Algemeen heb ik in Kolom A alle nummers en Kolom B de objecten.
Wanneer ik in Kolom B het object invul, dan zou ik graag het nummer in de gelijknamige werkblad willen zien in Kolom D.
In die werkbladen heb ik met verticaal zoeken de rest van de informatie staan als het juiste nummer in kolom D komt, dus kolom A,B en C worden al ingevuld.
 

Bijlagen

  • Automatisch.xlsx
    11,1 KB · Weergaven: 18
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    If Target.Column = 2 And Target.Count = 1 Then
        With Sheets(Target.Value)
            .Range("D" & .Range("D" & Rows.Count).End(xlUp).Row + 1) = Target.Offset(, -1).Value
        End With
    End If
End Sub
 
Eenvoudiger geschreven.
Code:
If Target.Column = 2 And Target.Count = 1 Then
       Sheets(Target.Value).cells(rows.count,4).End(xlUp).offset(1) = Target.Offset(, -1).Value
    End If
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan