Facebook account gehackt en bijgevolg geblokkeerd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Maar mijn advies is om de pc schoon te herinstalleren.
Waar is dat op gebaseerd?

Als je de handleiding, regels en informatie op Facebook leest dan weet je dat Facebook dergelijke e-mails niet stuurt.
 
Waar is dat op gebaseerd?
Als je de handleiding, regels en informatie op Facebook leest dan weet je dat Facebook dergelijke e-mails niet stuurt.

De mail lijkt legitiem. Ik zie en ruik geen vis.
Het probleem is dat iemand ingelogd lijkt te hebben op topicstarters Facebook-account. En mogelijk via een keylogger.
Misschien ook niet, maar 'better safe than sorry'.
 
De mail lijkt legitiem.
Maar kan wel gespoofed zijn.... en als er dan een eerder genoemd (omleid)script gaat lopen dan kom je helaas in een fuik te zitten.
Eigenlijk is de eerder genoemde rechtstreekse inlog de enige manier om vrijwel zeker te zijn dat er geen problemen komen en hopen dat een mogelijke keylogger door de virusscanner ontdekt wordt. Met een man in the middle aanval zou je nog extra op je hoede moeten zijn, dan is een schone installatie zeker aan te raden, maar dan moet je ook alle wachtwoorden mogelijk vernieuwen.
 
Ik begrijp niet dat jij dat niet begrijpt.:eek: Facebook stuurt dergelijke e-mails niet. Een keylogger hardware- of software-matig is en blijft onwaarschijnlijk, te betwijfelen, niet gauw gebeurend. Maar goed, ik weet niet of Facebook een dienst is die je moet betalen? Als dat niet het geval is moet je ook niet zeuren over klantvriendelijkheid en hulp die er niet is.
 
Ik begrijp niet dat jij dat niet begrijpt. s.
Tis niet duidelijk tegen wie je het hebt, ik voel me iig niet aangesproken.

Zonder een goed onderzoek blijft het gissen naar de oorzaak, maar dat je beter niet op links uit mails moet klikken is al jaren bekend.
 
Tis niet duidelijk tegen wie je het hebt, ik voel me iig niet aangesproken.

Ik had het tegen Aar. Jouw bericht kwam er tussen. "maar dat je beter niet op links uit mails moet klikken is al jaren bekend." Dat is 100% een feit. Goede bedrijven/instanties, instellingen en organisaties plaatsen daarom geen links in e-mails en je moet altijd via de officiële websites van genoemde instanties zelf inloggen e.d.
 
@Senso: Er aan wennen om altijd een antwoord te beginnen met @naam-van-persoon waar je op reageert kan erg handig zijn of zeer minimalistisch quoten als dat wat toevoegt. Dat maakt het forum veel beter leesbaar, het kwam al eerder voorbij, ga het niet verder herhalen.
 
Laatst bewerkt:
Ik had het tegen Aar. Jouw bericht kwam er tussen. "maar dat je beter niet op links uit mails moet klikken is al jaren bekend." Dat is 100% een feit. Goede bedrijven/instanties, instellingen en organisaties plaatsen daarom geen links in e-mails en je moet altijd via de officiële websites van genoemde instanties zelf inloggen e.d.
Ik vermoed wel van Facebook. Heb ik wel eens eerder gezien. En de link is legitiem en niet gespoofed of gescammed. Dus wat jij doet is enkel een aanname.

Bovendien is inloggen ook lastig als je account geblokkeerd is.

Laat de topicstarter anders met de headers uit de m ail komen. Maar Facebookmail.com is overigens ook legitiem.
 
Laatst bewerkt:
mijn advies is om de pc schoon te herinstalleren.
Zou ik ook doen. Bijkomend voordeel is dat programma's weer ietsje vlotter werken.
 
Dus wat jij doet is enkel een aanname.
Dat verzin ik niet. Je kunt lezen op Facebook hoe ze werken. En ze sturen dergelijke e-mails niet. En die adressen kun je heel gemakkelijk manipuleren. Ik krijg namelijk ook e-mails van mijzelf!

Bovendien is inloggen ook lastig als je account geblokkeerd is.
Dat is niet juist want in de afbeelding die ik gaf wordt niet gevraagd eerst in te loggen maar je e-mailadres of mobiele nummer te geven.

Je account zoeken.jpg

Op internet kun je ook genoeg lezen over dit onderwerp.
 
Laatst bewerkt:
@Pascal321 Heb je de email nog? Zo ja, welk email programma (of webmail) gebruik je?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan