Help!! Welke laptop?

Status
Niet open voor verdere reacties.

nossie

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2008
Berichten
672
Hallo allemaal,

Ik zie werkelijk door de bomen het bos niet meer.

Ik ben op zoek naar een Windows laptop.
Mijn oude laptop heeft een 128GB C: schijf en een 1,5TB HDD voor opslag. Het is een i7 6e generatie met 8GB en draait op Win10 merk is Medion.

Deze laptop wordt het meest gebruikt voor streaming, internet, lichte foto bewerking, alle huis, tuin en keuken dingen, wat lichte spellen zoals Rollercoaster Tycoon 2, The Sims 3 en online spelletjes.

Mijn budget is max € 800,-

Ik wil bij voorkeur een laptop met:

-Minimaal Intel core i5 11e generatie
(of gelijkwaardige AMD, weet echt niet welke)
-Geheugen onzeker: 8 of 16GB?
-SSD minimaal 512GB m.2
-Plaats voor een 2de ssd/hdd zou heel fijn zijn
-Een aparte videokaart is niet persé nodig
-15 inch tot 17 inch display
-Nieuwste usb versie met 10Gb/sec
-HDMI 2.0 of hoger
-Aansluiting ethernet kabel 1Gbs
-WiFi 6
-Windows 10 of (upgrade naar) Windows 11

Merk niet zo belangrijk, maar geen onbekend merk.
Geen Apple

Enkele vragen:

-Ik loop vast in de Tweakers Pricewatch door o.a. de Asus Vivo serie. Er zijn er zoveel met minimale verschillen dat ik daar niet uit kom. (Autisme)
-Boven al genoemd, 8 of 16GB en moet ik kiezen voor geheugen 'on board'?
-Is het beter te wachten op laptops met Intel 12de generatie?
-Welk type beeldscherm? IPS, Oled, TN of VA?
-Welk type USB? 5Gbs of 10Gbs?

Alvast bedankt voor het lezen.

Tips waar ik op moet letten zijn altijd welkom, aanbevelingen of juist het afraden van een bepaald merk en/of serie hoor ik ook graag.

Ik hoor graag van jullie.

Met vriendelijke groet,

Nossie
 
Ik denk dat je tegenwoordig in die prijsklasse bijna geen miskoop meer kunt doen.
Zelf houd ik het graag op Asus. Vanuit het verleden zeer bedrijfszeker gebleken. Ik doe er hetzelfde mee als wat jij aangeeft, behalve spellertjes. Dus de specs zouden hetzelfde kunnen zijn.
Verder de processor. Als ik ze naast een meetlat zou leggen is de een een paar cm (als het geen mm zijn) langer dan de andere èn de processor is niet het enige wat de snelheid bepaalt.
Een Ryzen 7 is goed wat prijs en kwaliteit aangaat.
De Asus ZenBook 14 UM425UAZ-KI023T is in mijn ogen perfect in dit opzicht. Neem in ieder geval géén met zilveren toetsen. Ze hebben bij die uitvoering meer naar het uiterlijk dan naar de functionaliteit gekeken. Onder bepaalde lichtomstandigheden zijn de toetsen niet goed te lezen. De aangegeven laptop heeft dat probleem gelukkig niet. De prijs ligt momenteel vanaf pakweg €760

Succes met je keuze.

Oeps, kleine correctie, dit is een 14" Laptop.:eek:
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan