Vreemde meldingen na nieuwe externe HD

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leadbelly

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2014
Berichten
372
Ik heb enkele dagen geleden een 4TB externe HD van seagate op de pc aangesloten. De dag erna begonnen er allerhande vreemde meldingen die ogenschijnlijk van edge (mijn browser) en mc afee zouden komen. Ik gebruik mc afee niet eens. Om die vreemde meldingen tegemoet te komen heb ik er 1 zijn gang laten gaan met als gevolg dat het audiogedeelte werd afgesloten. Mogelijk werd de audiodriver als virus gezien. Eenvoudig met de instellingen te verhelpen. Maar de hoeveelheid meldingen is ergerlijk, soms 3 per minuut. Van iemand die iets mer weet van computers kreeg ik het advies een andere browser te proberen en ik heb firefox erop gezet. Meteen waren alle vreemde meldingen weg. Ik weet echter niet of het echt iets met de browser (edge) te maken heeft, met de HD van seagate of dat ik toch een virus heb. Ik gebruik win 10 en heb AVG als virusscanner, die niets vindt en ook ccleaner vindt niets. Iemand een idee? edge.jpg
 
Kijk eens naar de URL in die box. Dat lijkt mij niet jofel en niet iets van Edge zelf.
 
Ik begrijp niet naar welke url in welke box je bedoeld. Ik geloof zelf ook niet dat het van adge is.
 
Dat lijkt een browser extensie van x2mate te zijn.
Kijk in Edge eens bij de extensies.
Als die er bij staat kan je die daar vast verwijderen.
 
Je bedoeld de url die in de geplaatste afbeelding staat? Die meldingen hebben zo ongeveer allemaal een andere allemaal een ander adres.
 
Dus je hebt die download uitgevoerd? Nooit doen natuurlijk. Schakel onbekende extensies/add-ons in Edge uit. > Extensies > Extensies beheren of verwijder deze.

Ik weet echter niet of het echt iets met de browser (edge) te maken heeft, met de HD van seagate of dat ik toch een virus heb.

Heeft met de browser te maken en niets met de HD. Kan wel een virus of besmetting zijn, maar dan doet AVG zijn werk niet goed.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb dat uitgezet. Zal proberen zo. De meedenkers worden bedankt.
Na enkele uren gebruik geen last meer van vreemd meldingen. :d
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan