• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

CSV bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

5MB

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2011
Berichten
23
Hallo Allemaal,

Ik maak van data uit een csv bestand een excell bestand het probleem is echter als ik dit bestand deel dan zien mijn collega's het als een csv bestand (alle data in 1 kolom gescheiden met komma's) en niet als de opmaak zoals ik hem gemaakt heb. Hij word nabewerken weer opgeslagen als csv ivm een upload in het systeem. Hoe kan het dat mijn collega's niet de bewerkte data zien? Bedankt voor de moeite alvast.
 
Wel erg gokken met deze basale informatie... plaats anders een voorbeeld.

Sla je de bewerkte data wel op als xlsx bestand?
 
Wijzig de eerst komma's eens in een puntkomma.
 
Wel erg gokken met deze basale informatie... plaats anders een voorbeeld.

Sla je de bewerkte data wel op als xlsx bestand?

Hi, het file word weer opgeslagen als CSV omdat de collega's dit moeten uploaden in een programma. In het verleden hadden we geen problemen hiermee, sinds nieuwe collega dit proces moeten uitvoeren lopen we tegen dit probleem aan.

Het process is dus als volgt;

1. csv word gedowload
2. Via een macro bewerkt (de data word o.a. in plaats van in 1 kolom verdeeld over verschillende kolommen)
3. opgeslagen als CSV
4. gedeeld met collega's voor upload in ander systeem.

Het probleem is dus dat als mijn collega's het bestand weer openenen zij de indeling zien zoals het oorspronkelijke CSV file.

Hoop dat het zo iets duidelijker is.
 
lees de reactie van edmoor nog eens.

Excel zet een CSV om in kolommen als het scheidingsteken overeenkomt met de instellingen van je PC in NL versies is het scheidingsteken een puntkomma.
Als de CSV gemaakt wordt met komma's dan herkent Excel dat niet als scheidingsteken (want de komma is al toegewezen als decimalscheidingsteken)

kortom controleer of je zelf opgeslagen CSV wel het juiste scheidingsteken gebruikt. Je hebt in excel meerdere bestandstype die CSV heten

Bekijk bijlage 364398
(bron: https://support.microsoft.com/nl-nl...porteren-4518d70d-8fe9-46ad-94fa-1494247193c7)

zorg dus dat je CSV door lijstscheidingsteken gebruikt
 
Laatst bewerkt:
lees de reactie van edmoor nog eens.

Excel zet een CSV om in kolommen als het scheidingsteken overeenkomt met de instellingen van je PC in NL versies is het scheidingsteken een puntkomma.
Als de CSV gemaakt wordt met komma's dan herkent Excel dat niet als scheidingsteken (want de komma is al toegewezen als decimalscheidingsteken)

kortom controleer of je zelf opgeslagen CSV wel het juiste scheidingsteken gebruikt. Je hebt in excel meerdere bestandstype die CSV heten

Bekijk bijlage 364398
(bron: https://support.microsoft.com/nl-nl...porteren-4518d70d-8fe9-46ad-94fa-1494247193c7)

zorg dus dat je CSV door lijstscheidingsteken gebruikt

Bedankt, we gaan dit proberen.
 
Eigenlijk verwacht ik dat het oorspronkelijke CSV bestand al komma's bevat.
Die kan je met bv Kladblok in 1 keer wijzigen in puntkomma's en heb je helemaal geen VBA nodig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan