PDF uploaden server?

Status
Niet open voor verdere reacties.

femke98

Meubilair
Lid geworden
16 dec 2006
Berichten
6.660
Vreemd vraagje misschien (of een vraag die ik zou moeten weten), maar kan je een .pdf uploaden naar de server en dan via een permalink op de html website de pdf downloaden en/of lezen? (dus glashelder.nl/test.pdf)
Of is het mooier om een tweede html pagina te maken. Die heb ik wel al gemaakt, maar omdat het voorwaarden/privacy/cookiewet betreft, dacht ik aan een .pdf
Is misschien handiger.
 
Ja, dat is geen probleem.
Uploaden kan prima via PHP, en een directe permalink met geforceerde download is mogelijk met zo iets:

<?php
$file
= 'factuur.pdf';

if (
file_exists($file)) {
header('Content-Description: File Transfer');
header('Content-Type: application/octet-stream');
header('Content-Disposition: attachment; filename="'.basename($file).'"');
header('Expires: 0');
header('Cache-Control: must-revalidate');
header('Pragma: public');
header('Content-Length: ' . filesize($file));
readfile($file);
exit;
}
?>




Mijn advies is wel om de PDF's dan buiten de webroot te plaatsen. Desgewenst kan je zelf een authenticatiebeveiliging in het script inbouwen voor als niet iedereen elke PDF zomaar mag downloaden.
 
Een download is niet nodig, wel dat het bijv. opent in de browser.
 
Of is het mooier om een tweede html pagina te maken. Die heb ik wel al gemaakt, maar omdat het voorwaarden/privacy/cookiewet betreft, dacht ik aan een .pdf
Is misschien handiger.

Ik zou voorwaarden of een privacystatement gewoon als HTML-pagina in je site verwerken. Dat is net iets toegankelijker dan een PDF die mensen afzonderlijk moeten downloaden en/of openen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan