Waarom resultaat NaN in javaScript?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

Ik heb het bestand aangepast, maar ben niet tot een oplossing gekomen. Ik denk dat ik deze oefening oversla. :evil:
 
Niet snel opgeven hoor. Een hint. Nu kan je het echt zelf.
De stippel regels zijn voor jou.
Code:
function BerekenFaculteit (getal) {
    if (getal == 0) {
        return 1;
    } else {
        var teller = 1;
        var resultaat = 1;
        // iteratie
        while (teller <= getal) {
            .............
            .............
        }
        return resultaat;
    }
}

Deze opdrachten lijken sterk op studie opdrachten.
Je krijgt hierna geen volledige antwoorden meer, anders hoef je zelf niet meer na te denken ;)
 
Laatst bewerkt:
Tijdspanne oefening.

Ik heb een getuigschrift Html4, een van Html 5 en een van css. Maar javascript vind ik moeilijk.

Ik volg de cursus online van de Vlaamse Dienst voor arbeidsbemiddeling en Beroepsopleiding.

Ik ben er al van in het weekend mee bezig, maar toch zal ik deze oefening overslaan.

Dan kan ik overgaan tot het Hoofdstuk over de cookies, wat ik belangrijk vind, in die zin dat ik dan een login kan maken.

Toch bedankt alvast voor uw inspanning.

groetjes,

Jan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Een login met JavaScript kan een leuke oefening zijn maar in de praktijk is het super onveilig. Hoe ga je de inloggegevens veilig opslaan?
 
Ik weet dat de gegevens gemakkelijk uit de code zijn te halen.

Ik ben vandaag de dag nog niet zo ver om met een ssl-certificaat te werken. Dat komt later aan bod.

Ik oriënteer me later op PHP.

wat betreft de cursus, kan ik alleen maar zeggen dat de gemiddelde mens slechts raakt tot de getallenreeksen. Ik weet dit omdat ;)een van de coaches cijfermatig aangaf dat waar ik mij bevind in de cursus, datgene is waar de meeste mensen over struikelen.

ik ben zeker niet meer dan een ander, omdat de oefening van de faculteit, datgene is waar echt slechts een minimum aan personen doormaakt. Ik beschouw mij ook als een van de velen die het niveau van het maximale heeft bereikt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Optie 1: klik met rechts in je browser en kies "Inspecteren". Er opent een extra deelscherm en daar kies je bovenin voor tabje "Console". Mogelijke fouten worden daar (weliswaar summier) weergegeven met het regelnummer.
Optie 2: een uitgebreide gratis editor "Visual Studio Code" die geeft tijdens het programmeren al veel meer foutjes aan (met een kleurtje of streepje) maar het is eigenlijk geen editor voor beginners ;)

Ik zal je code zo meteen bekijken.

Bedankt voor je voorstel om Visual Studio Code te installeren. Veel grafisch praktischer dan de console van de browser. .JS bestanden maak ik nog steeds met Visual Studio 2022.
:p
 
Ik ben vandaag de dag nog niet zo ver om met een ssl-certificaat te werken. Dat komt later aan bod.

SSL staat hier volkomen los van. Ik doelde op het feit dat je wachtwoorden op en veilige wijze moet hashen met SHA256 bijvoorbeeld.
 
Het gaat denk ik nu vooral om de principes van programmeren.
Helaas geeft Javascript niet zoveel fout informatie, sommige daarvan kunnen worden afgevangen met try catch maar syntax fouten zijn alleen in de Console zichtbaar.

Html en css die je hiervoor hebt bekeken zijn opmaaktalen, je kan er niet in programmeren.
Daarentegen kan je in Javascript (client) en PHP (server) wel programmeren ;)
 
maar syntax fouten zijn alleen in de Console zichtbaar.

Een goede editor met JS ondersteuning (vscode of sublimetext om er twee te noemen) laat syntaxfouten gewoon zien.
Bijvoorbeeld: Bekijk bijlage 364535

Ik vind JavaScript een moeilijke taal omdat deze taal niet vergevingsgezind lijkt. Bij ieder haakje of accolade dat er te veel of te weinig staat, stopt het programma inderdaad met de uitvoering.

Vergeleken met andere talen is Javascript juist vrij vergevingsgezind (hetzelfde geldt voor PHP). Het is niet vreemd dat bij een syntaxfout de uitvoering stopt, de browser weet dan niet meer wat jouw bedoeling is. Vergelijk het met een normale taal, als je in een stuk tekst de punten en komma's verplaatst kan de tekst een compleet andere betekenis krijgen, of totaal onbegrijpelijk worden.
 
Een goede editor met JS ondersteuning (vscode of sublimetext om er twee te noemen) laat syntaxfouten gewoon zien.
Ik bedoel natuurlijk de Javascript engine in een browser, niet de Javascript engine in een uitgebreide editor :) :)

Middels een trucje , met eval() , is het mogelijk om syntax fouten in een browser te tonen maar eval() wil ik niemand aanbevelen. De andere errors kunnen met onerror of try catch worden weergegeven.

Even gegoogeld, in volgorde van "eenvoudigheidsgraad" (leuk scrabble woord)
JavaScript ; Python ; Ruby ; Java ; PHP ; C/C++ ; C#
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan