ervaringen met HP printer? HP Color Laser MFP 178nw

Status
Niet open voor verdere reacties.

LoesBleiswijk

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2020
Berichten
5
Beste forummers, wij hebben momenteel een zwartwit laserprinter. Tot voor kort beviel deze ons prima maar het lijkt er op dat de printer (na 5-6 jaar) "op" is.
Bovendien missen we toch wel een scanfunctie en zouden we wel eens iets in kleur willen kunnen printen.
We denk aan de HP Color Laser MFP 178nw
We hebben echter een korte periode een Samsung kleurenlaser mfp gehad en één van de problemen hiermee was dat hij ontzettend vaak aangaf geen toner meer te hebben. Het leek er ook op dat zwartwit printen niet meer mogelijk was zodra de printer "dacht" dat hij van één van de kleuren geen toner meer had.

Zijn er mensen met ervaring met bovengenoemde HP? Zijn genoemde problemen herkenbaar of is dit een printer waarmee je gewoon altijd je zwartwit print kunt maken zolang er zwarte toner is en -uiteraard mits ook gevuld- op z'n tijd een kleurenprintje?
 
Hallo,

de consumentenbond heeft deze printer in 2020 getest. De bezwaren over het stoppen met printen als er een cartridge leeg is gelden ook voor de HP.
Wij werkten met SAMSUNG en HP, maar zijn overgestapt naar CANON (ISENSYS MF635Cx 4n MF645Cx). De monochrome SAMSUNG-laser-recht-toe-recht-aan-printer echter gaat na tien jaar nog steeds op volle snelheid.

Leg de specificaties 'ns naast elkaar en kijk op basis van de gewenste functies wat je gaat kiezen. Calculeer daarbij ook in hoeveel opstarttoner meegeleverd wordt. Ook de opstarttijd voor een print of bij het aanzetten kunnen een belangrijke rol spelen bij ongeduldige gebruikers (zoals ik).

En tot slot: de HP werd niet echt juichend beoordeeld maar voor het standaardwerk was het dan wel (ruim) voldoende.
 
Bovendien missen we toch wel een scanfunctie en zouden we wel eens iets in kleur willen kunnen printen
Hoe vaak is dat?
Wij printen er weinig kleur dus heb voor een z/w laser multifunctional type gekozen. Kan probleemloos een kloon toner kit in die vaak 2-3000 prints aankunnen voor 15-20 euro max.
Die paar keer dat ik echt mooie prints nodig heb even naar de printshop, die nette prijzen rekent.

Per toeval liep ik tegen een wat oudere Dell kleuren printer aan in de kringloop voor ~12 euro. Zag dat een (kloon)inkt kleur pakket ca 35-40 euro was. Print kwaliteit is netjes voor dit geld. Dat kan nog net uit om niet naar de print shop te gaan, maar ik had nooit een nieuwe 2e dure laser kleuren gekocht daar printen we echt veel te weinig in kleur voor.

Dit zijn wat overwegingen.

PS: Ik heb deze Brother.
Tov aug-2017 geleden valt me op dat zulke MFC (z/w) ca 2x zo duur zijn geworden, ik heb erbij die 123 club 176 euro voor betaald...
Toner kits daarvan kosten me nu ca 10 euro. Ik kom daar wel eens in de buurt en haal ze af.
Wil geen HP er is me teveel met het gedoe rondom kloon kits. Met Brother nog nooit gehad.
Als die MFC's halen max ruim een 7 en dat klopt wel aardig.
Onze Brother print redelijk en snel genoeg en kan ook dubbelzijdig printen.
Scannen is goed genoeg voor het dagelijks gebruik, maar voor mooie foto scans haal ik mijn Epson fotoscanner te voorschijn die echt heel veel beter is.
Maar die koste alleen als scanner ca 150 euro, is ook speciaal voor foto's, das niet te vergelijken.
Ergo zo'n MFC blijft een compromis printer. Voor de prijs die ik betaald heb was dat OK.
Als ik een koopje op Marktplaats tegen zou komen (in de buurt zodat ik hem kan testen) dan zou ik die gok nemen want bijna 300 euro voor een MFC vind ik veel en de kleuren MFC's ... die kunnen wel over de 400 euro gaan. Daar zou ik geen MP-gok nemen, bij kleuren ben je veel meer afhankelijk en gevoeliger voor kwaliteit en variaties daarin.
 
Laatst bewerkt:
Wil geen HP er is me teveel met het gedoe rondom kloon kits.
Dat is allang achterhaald.
Ik heb een HP (wil niet anders, maar dat komt ook omdat ik werk met Linux Mint), type 2700 een all-in-one.
Perfect ding, niet duur en het werkt goed op wifi.

Nu is dat uiteraard geen MFP. Waarom wil je per se een MFP?
 
Mijn Brother heeft ook Linux ondersteuning (rpm en deb type support). Meestal weten de mensen die Linux gebruiken daarin wel de weg.
Helaas is jouw HP 2700 AIO een inktjet type.
De TS wil graag een kleuren leaser printer.
De topic naam:
ervaringen met HP printer? HP Color Laser MFP 178nw
 
Laatst bewerkt:
Daarom mijn vraag: Nu is dat uiteraard geen MFP. Waarom wil je per se een MFP?

snap je...
 
Ik moest eerst opzoeken dat het bij jouw suggestie om een inkt jet ging, dat werkte verwarrend, niet de vraag of je wel per se een MFP zou willen, goed om voor die vraag een scherp beeld te hebben of dat zo is.
Je kunt dan nog steeds een laser kleuren printer kopen die geen MFP is.....
Persoonlijk vind ik het met inkjet prints vaak veel gevlek, al helemaal als je buiten met papieren aan de slag moet met vochtig weer en het hoesje toch echt open moet. Met laser prints heb je dat probleem zelden, voor mij hoeft een laser color print geen foto kwaliteit te zijn, alleen maar kleur gebruiken waar het echt functioneel is, de rest gewoon z/w afdrukken zoveel mogelijk en das ook nog veel goedkoper (*).
Het is allemaal uiteraard erg situationeel, maar die afweging is aan de TS.

(*) bij inkt jet kan die eco tank qua prijs gunstig zijn, maar het watergevoelig aspect los je er niet mee op als dat van belang is.
 
Laatst bewerkt:
Persoonlijk vind ik het met inkjet prints vaak veel gevlek, al helemaal als je buiten met papieren aan de slag moet met vochtig weer en het hoesje toch echt open moet.
Vraag mij af hoe vaak dat gebeurt!
Ik heb namelijk in heel mijn leven nog nooit een hoesje met documenten open hoeven doen in de regen. Zaken doen doe je binnen in een kantoor of in je huis.

Maar ja, politici lopen wel met mapjes buiten, dus tja.....

Nee, ik vind dit een beetje flauwekul.

Mijn printer vlekt trouwens niet, nooit gedaan ook.

We wachten wel op de TS wat ze nu wil en waarom per se.
 
Menulijsten en instructies in een keuken in de beurt van een tappunt,

Een snelle aankondiging op een gedeeltelijk open terras

Een tijdelijke aanwijzing of toelichting in een min of meer openbare tuin

... en er zijn meer gelegenheden waarbij de watervaste laserprinter een uitkomst is.

Een vlekkerige uitgelopen inktjet-afdruk geeft dan een slechte indruk
 
Nou, dat soort dingen seal je toch in, dan heb je daar geen last van.
Maar goed, zo heeft iedereen zijn eigen mening. En gelukkig mag dat!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan