Ik zou graag al m'n video's willen converteren naar MP4

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Berichten
1.990
Besturingssysteem
Win11 Prof NL
Office versie
Office365
Hallo allemaal

Ik zou graag al m'n video's willen converteren naar MP4

Is dat wel verstandng ? Nu bestaat mijn video voorraad uit FLC en AVI bestanden.

Welk (gratis) programma leent zich daar het best voor?

Met Vriendelijke Groet
Dukkel
 
Met welke reden zou je al je video's willen comprimeren? Ikzelf heb mijn gedigitaliseerde video's gewoon in AVI staan.
 
Hallo Aar

Dat is het nu precies.

AVI is wat mij betreft ook goed.

Nu staan mijn bestanden uit FLV, M4V, MP4 en WMV en juist dat zou ik allemaal uniform willen hebben.

Is er een (gratis) programma dat al mijn FLV, M4V, MP4 en WMV bestanden kan converteren naar dan AVI ?
 

Bijlagen

  • 40xviankna671.png
    40xviankna671.png
    909,8 KB · Weergaven: 15
Laatst bewerkt:
FLV, M4V, MP4 en WMV etc., ik denk dat iemand die allemaal zonder redenen verzonnen heeft.:eek: Of ligt dit anders?
 
Laatst bewerkt:
Dat kan met Handbrake:
https://handbrake.fr/

Al zou ik het laten zoals het is omdat het de kwaliteit meestal niet ten goede komt.
Maak een mooie video bibliotheek met bijvoorbeeld Plex:
https://www.plex.tv/nl/

Hallo Edmoor

Ben jij bekend met dit programma (Handbrake) ?
Ik ben er momenteel mee bezig, maar ik krijg maar 1 bestand tegelijk in de queue, en dit ondanks dat ik gebruik maak van de mogelijkheid van "Folder Batch scan", dus dat er meerdere bestanden tegelijk aan de Queue toegevoegd kunnen worden.

Weet jij hoe ik dat wél bereik?
 
Hallo Edmoor

Bedankt, dit zocht ik.
 
Hallo Edmoor,

Ik heb de door jouw toegestuurde handleiding grondig doorgenomen.
Maar ik kan nog steeds niet een te veranderen Directorie door HandBrake toevoegen.
Het lijkt er op dat dit onderdeel, althans in de uitvoering die ik gebruik, niet werkt.
Of ik doe nog steeds iets fout óf ik moet misschien een nieuwere versie van Handbrake gebruiken.
 
Wat ik al zei, ik gebruik het niet en heb dus geen idee.
Ik begrijp ook nog steeds niet waarom je die conversies wil doen.
 
Het lukt mij ook niet. Het programma blijft maar zeuren over een instelling die je eerst moet doen en die is aangevinkt en dan klopt het pad weer niet. Onbegonnen werk dus en gezeur. Met een goede software sleep je zo een enkel bestand of de inhoud van een map in een venster en kun je beginnen > source > destination > gewenste resultaat dat moet toch allemaal niet zo moeilijk zijn!

Copyright (C) 2003-2016 The HandBrake Team
Versie 0.10.5.0 64bit Version

User Guide HTTP niet meer aanwezig. Dat schiet allemaal op! :evil:
 
Laatst bewerkt:
Hallo Senso

Bedankt voor je reactie.
Vóórinstellingen doe je in Preferensts. Dát lukt mij nu weer wel

Maar om in Preferenties te komen moet je HandBrake opstarten vanaf de Taakbalk. (dus als HandBrake dus al loopt)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de oude versie versie verwijderd en de nieuwe geïnstalleerd en die heeft wel een drag and drop. Maar goed, ik begrijp niet hoe het programma werkt en wat de bedoeling is. Mij te ingewikkeld en ik denk dat ik te oud word.
 
Hallo Senso

Te oud?

Ben je dan ouder als ik? :p (Geloof ik niet !!)
 
Laatst bewerkt:
Hallo Mensen

Ik heb een programma gevonden. dat uitstekend doet wat ik van een converter verwacht, n.l.:

Movavi Video Converter Premium

Mvg
Dukkel
 
Heel mooi. Aan de slag dan maar. Bedankt voor het melden.:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan