Website geblokkeerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

ingmar

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2001
Berichten
925
Sinds een dag of vier, vijf krijg ik geen toegang meer tot een website die ik al een jaar of twintig regelmatig bezoek. Ik vermoed dat het ligt aan mijn firewall en/of virusbeschermer (MacAfee Total Protection), maar weet het niet. Heb bij MacAfee het gewenste adres ingetypt en kreeg als reactie: 'minimal risk'. Op een andere computer in mijn huis (die verbinding maakt via dezelfde wifi, dus zelfde ip-nummer) is het bereiken van mijn favoriete site geen enkel probleem. Op mijn hoofdcomputer weigeren alle (vier) browsers de toegang tot deze site.

Wat ik zou willen is: aan mijn MacAfee duidelijk maken dat ik dit adres vertrouw. Maar ik heb geen idee hoe dat moet.
Ik krijg wel van de afgelopen 7 dan wel desgewenst 30 dagen gepresenteerd wat MacAfee allemaal voor mij heeft geblokkeerd, maar lees nergens hoe ik die blokkades kan overrulen, en daarbij: er staat geen enkele url bij, er staan alleen ip-nummers, voor mij nietszeggend, en daar kan ik niks mee.
Ik type de url in mijn computer in op de prompt (cmd enz.): 'wordt niet herkend als een interne of externe opdracht, programma of batchbestand'. Terwijl ik die site prima kan bezoeken vanaf een andere pc in mijn huis, die van dezelfde wifi (en ip-adres) gebruikmaakt.

PS Ik geef de url van de bewuste website hier niet omdat het nogal privacygevoelig ligt.

Alvast heel hartelijk dank voor je antwoord,
vriendelijke groet,

Ingmar
 
Beste Tera en Senso,
Op de een of andere manier heeft het probleem zichzelf nu opgelost: na vijf of zes dagen van geen toegang krijg ik nu opeens wel toegang. Daarmee is mijn probleem opgelost.
Nogmaals bedankt voor jullie reacties,
vriendelijke groet,
Ingmar
 
Het is Edmoor en niet Tera en die is een Tera Honourable Senior Member.

Het is natuurlijk heel mooi dat het opgelost is, maar de vraag is natuurlijk, weet je nu hoe je een website als vertrouwd kunt toevoegen aan MacAfee?
 
Excuses Edmoor dat ik je met Tera heb aangeduid.

Hoe ik een website als vertrouwd kan toevoegen aan MacAfee, dat ga ik nog bestuderen dit weekend a.d.h.v. jullie adviezen.
I.
 
Om een vertrouwde toepassing toe te voegen in McAfee, moet u eerst uw McAfee programma openen. Ga dan naar de " Web en Email Protection" sectie en klik op de "Trusteds" tab. Van daaruit kunt u de naam van de website of het programma dat u wilt toevoegen intypen, of uit de lijst kiezen. Klik daarna gewoon op de knop "Toevoegen" en het wordt toegevoegd aan uw lijst met vertrouwde toepassingen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan