Formulier obv tabel en som van een kolom

Status
Niet open voor verdere reacties.

test1000

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2017
Berichten
258
Hoi,

Een formulier gebaseerd op een query kan je een totaal maken van een kolom met het commando
Code:
=Som(Nz([Bedrag]))
.

Nu heb ik een formulier gebaseerd op een tabel en gebruik hetzelfde commando en krijg ik in het veld de foutmelding '#Fout'.

Is het niet mogelijk om het totaal te berekenen als het formulier gebaseerd is op een tabel ?
Moet je een andere commando of parameter gebruiken ?

Alvast bedankt.
 
Is het niet mogelijk om het totaal te berekenen als het formulier gebaseerd is op een tabel?
Natuurlijk kan dat wel; sterker nog: een berekening op basis van een query op het formulier is 100% hetzelfde als een berekening op een formulier dat is gebaseerd op een tabel. Er zit dus verschil tussen je tabel en je query. Het probleem ligt niet aan je formulier. Meer kan ik er, zonder de db te zien, even niet van zeggen.
 
Nog een kleine aanvulling op de vorige opmerking: ik heb het even getest in een db van een andere HelpMij vraag, waar toevallig ook een veld Bedrag in de tabel zat, en een query die een afwijkende bewerking deed op de tabel, met ook het veld Bedrag, en beide formulieren lieten het juiste resultaat zien.
 
Bedankt voor snel antwoord.
Nu lukt het wel.
Zou het kunnen dat ik nu de tabel bij Formulier - Recordbron - de tabel heb ingevoegd en dan de velden beschikbaar heb gemaakt.
Maw in de recordbron zie je nu het commando
Code:
SELECT .......
En hiervoor stond bij recordbron de naam van de tabel.
Zou het kunnen testen maar wil het formulier snel afhebben.:D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan