• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel cell printen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Automotive123

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 mei 2022
Berichten
3
Hallo allemaal. Ik zit met een probleem op het werk. Wij hebben hier een excel bestand wat wij al jaren gebruiken.. dit is een veld met meerdere grote cellen met daarin wat text die wij voorheen simpelweg door op 1cel te klikken ( niet te selecteren ) en op f4 drukken naar de printer te sturen wat ten alle tijden automatisch op alleen geslecteerde cel afdrukken stond..

Nu zijn wij excel kwijt geraakt en hebben daar tijdelijk geen mogelijkheid meer voor om te instaleren. Dus nu gebruiken we het zelfde bestand on excel online of via libeoffice. Maar hiermee kunnen we alleen een cell printen door hem te selecteren dan naar printen dan print selected cell only.

Dit duurt erg lang en is niet te doen...

Weet iemand hoe ik weer doormiddel van op 1 knop de aangeklikte ( nogmaals niet geselecteerde cell ) direct kan afrukken.... en dat ook alleen de cel word afgedrukt en niet de hele pagina.

Bijvoorbaat dank.
 
Laatst bewerkt:
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt (en dat komt niet eens door het 'afrukken';)). Leg eens goed uit wat je aan het doen bent, want als ik op een (willekeurige) cel klik, dan selecteer ik daarmee automatisch ook die cel. Jij beweert nu dat je op een willekeurige cel klikt, en dan op F4 en dat je daarmee een andere cel afdrukt. Waarom zou je dan überhaupt nog op een willekeurige cel klikken? Kun je toch net zo goed gelijk op F4 drukken? Ikke nie snappe....
 
Ik lees dat F4 een toets is om handelingen te herhalen in Excel. Welke Excel-versie was van toepassing. Extensie bestand? Is er sprake van VBA? Waarom niet gewoon selecteren wat je wilt afdrukken en dan kiezen voor selectie afdrukken
 
Enkele opties met VBA, of het werkt in LibreOffice en Excel online weet ik niet.
 

Bijlagen

  • print cel.xlsm
    22,7 KB · Weergaven: 10
of het werkt in LibreOffice en Excel online weet ik niet.
Zou je ondertussen moeten weten.... De online versie van Excel ondersteunt geen macro's, dus ook niet die van jou, en LibreOffice zal vast niet met VBA werken.
 
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt (en dat komt niet eens door het 'afrukken';)). Leg eens goed uit wat je aan het doen bent, want als ik op een (willekeurige) cel klik, dan selecteer ik daarmee automatisch ook die cel. Jij beweert nu dat je op een willekeurige cel klikt, en dan op F4 en dat je daarmee een andere cel afdrukt. Waarom zou je dan überhaupt nog op een willekeurige cel klikken? Kun je toch net zo goed gelijk op F4 drukken? Ikke nie snappe....

Oke. Ik heb een excel bestand vol met vergrote cellen die op maat voor een sticker printer zijn gemaakt. Voorheen als ik op de sticker die ik wou hebben ( de cel ) druk en dan op f4 dan werd die afgedrukt.

Nu moet ik de cel helemaal blauw maken ( selecteren) dan naar afdrukken> bij opties alleen geslecteerde cel afdrukken> en dan printen.

Er staan ongeveerd 30-50 stickers in dit excel bestand waarvan we willekeurige soms 20 tegerlijke tijd moeten afdrukken. Voorheen klikte ik op 1 bleef 20x op f4 drukken en dan printe die 20x de cel waar die ik had aangeklikt. Nu moet ik elk stickertje selecteren naar afdrukken gaan opties aanpassen en afdrukken. Dit duurt veel te lang.

Mijn vraag is dus. Hoe print ik een cel uit met 1 druk op de knop zoals voorheen.
 
F4 is herhaal de laatste actie als ik dat goed begrijp. Dus print een keer en druk op F4. Als dat in Excel online niet werkt is dat pech. Je kunt ook Ctrl + Y proberen. Mogelijk kun je de opdracht (command)> Herhalen aan het lint toevoegen (De werkbalk Snelle toegang aanpassen). Deze zit onder > Alle opdrachten (van links naar rechts = Toevoegen > > )
 
@AccessGuru,
Zou je ondertussen moeten weten
Waarom zo ik dat moeten weten ?, werk er nooit mee.

@Automotive123,
En als je 1x via bestand/afdrukken/selectie een afdruk maakt en daarna op F4 ?
Bij mij werkt dat. Geen idee of dit bij jou ook werkt.:)
 
@Albert
of het werkt in LibreOffice en Excel online weet ik niet
Weet ik ook niet. Zie ook post 8.;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan