Spamfilter alternative voor Mailwasher

Status
Niet open voor verdere reacties.

hmwul

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2012
Berichten
430
Even gecheckt: 20 jaar (op een paar maanden na) gebruik ik "Mailwasher" (Firetrust) als spamfilter.
Het werkt op zich perfect.
Het markeert en filtert zaken (op basis van blocklijsten en persoonlijk instellingen) en vanuit MW start je je email applicatie op.
Lifetime license. Heb nooit omgekeken naar iets anders.


Echter..., je moet in je Google account settings de optie "Allow less secure apps" inschakelen, wil je dit programma kunnen gebruiken.

En laat Google nou precies deze optie verwijderen (eind mei), waardoor Mailwasher eigenlijk uitgeschakeld is.
Men zou MW eventueel nog kúnnen gebruikmaken, maar dan moet 2FA worden ingeschakeld, hetgeen verre van gebruikersvriendelijk is.

Vraag aan diegenen hier die op de een of andere manier iets met spamfilters doen: hoe hebben jullie dat opgelost?

Windows 10 x64, Office 365 Home subscription, een Outlook account (Exchange) en 2 Gmail accounts (IMAP).

Aparte software? Plug-ins? "Rules" in Outlook?

Thanks.
 
Update Mailwasher naar minimaal versie 6.5.4.
Die ondersteund TLS 1.2 en dan vertrouwd Gmail het ook weer zonder dat je minder veilige apps hoeft in te schakelen.
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik nu v7.12.67 (laatste versie).
Zal straks, wanneer ik weer thuis ben, eens checken.
 
Gecheckt.

"Allow less secure apps" uitgezet.
Log van Mailwasher geeft een foutmelding: error "Failed to log into IMAP server".

"Allow less secure apps" aangezet
Geen foutmelding.

Ik weet het niet...
 
Dank. Inderdaad, ook reeds gelezen. Ik denk dat gaandeweg het moeilijker wordt voor 'losse' spamfilters en op enig moment zullen ze misschien wel helemaal verdwijnen. 2FA voor mail, lijkt mij onhandig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan