Philips Smart TV 32 PFS erg langzaam

Status
Niet open voor verdere reacties.

bmwpiet

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2011
Berichten
608
Goedemorgen. De TV reageert erg langzaam op commando`s. Software is up to date.
Meerder keren aan en uit gezet. Niets te vinden in handleiding.
32PFS 5362
 
Laatst bewerkt:
Algemeen eerst dit, een goede koude start om het geheugen schoon te maken:
https://www.reddit.com/r/AndroidTV/comments/ehezzh/philips_4k_tv_slow_and_buggy/
[FONT=&amp]First off, this issue occurs because your Smart TV uses memory just like your phone or PC. The more apps you run on your TV, the more memory your TV uses and when the memory gets low, the TV can start to run a little slow. It may take a while to turn on, the apps may take longer to start, or the menu may take longer to load.[/FONT][FONT=&amp]Now how to fix this issue? Discharging or cold booting your TV will help it start up normally again. There are two ways you can do this. Both methods are quick and easy, but one requires you to use the remote that came with your TV[/FONT]
[FONT=&amp]— With the TV Remote —[/FONT]

  • With the TV turned on, press and hold the power button on your Samsung TV remote.
  • Continue holding the power button while the TV powers off and then back on.
  • You have just cold booted the TV. The memory cache is cleared and the TV should run more smoothly.
[FONT=&amp]— Without the TV Remote —[/FONT]

  • With the TV turned on, unplug the TV's power cord from the power outlet.
  • Wait 30 seconds.
  • Plug the TV power cord back into the power outlet.
  • Turn the TV on.
  • You have just discharged the TV. The memory cache is cleared and your TV should start running normally again.
[FONT=&amp]This worked perfectly for mine, as I had the same exact problem as described. Remote would take 15 seconds to respond, if at all, and it was so frustrating and slow that I couldn’t even navigate to HDMI to use a different device.[/FONT]

Wat bedoel je met commando's Heb je een terminal open waarin je ze typt of is dat het zelfde als op de afstandsbediening op een knopje drukken?
 
Hallo

Dit model is gekend als niet echt de snelste te zijn ....

Mocht dit nog erger zijn geworden na aan een recente firmware update , kan een "herstel fabrieksinstellingen" misschien helpen.

Peter
 
Hallo

Dit model is gekend als niet echt de snelste te zijn ....

Mocht dit nog erger zijn geworden na aan een recente firmware update , kan een "herstel fabrieksinstellingen" misschien helpen.

Peter

Kijk veel via kpn, maar hoorde , dat er ook een browser in de TV zit, via SMART tV. Dat laatste lang niet gebruikt.
 
Heb je die koude start al gedaan?

HET nadeel van smart TV's is dat het operating system vaak na 4 jaar al verouderd is, de apps het maar deels meer doen, etc.
Via zo'n Chromecast op de HDMI poort kan ik vrijwel alles en vaak nog meer.
Als je cast via Chrome kun je zelfs browsen als je dat zou willen.
Onze TV begaf het gisteren dus ik heb een 32 inch monitor gekocht en via de Chromecast en een Ziggo HD kastje die ik nog had liggen komt er weer prima beeld en kan alles nog steeds.
Had alles gisteravond via mijn Dell U2515H scherm met HDMI getest hoe het er uit zag, maar zelfs op een 25" zag het er prima uit, alleen vinden we 32" prettiger.
Zoals ik er nu tegen aankijk komt er geen smart TV meer hier.
PS: Onze oude smart TV was in zijn 10e jaar.... redelijk rond het gemiddelde wanneer ze blijkbaar vervangen worden
Er staat in deze link niet bij dat ze dan stuk zijn...
https://cloudfront.consumentenbond....tember/202109p40-levensduur-van-apparaten.pdf

Wel jammer dat ie niet nog langer mee ging vanuit duurzaamheid oogpunt.
 
Laatst bewerkt:
Er staat Freetype 2.4.3 Open source license op deze TV geïnstalleerd. volgens Manual . Of dat nog actueel is ??
 
Heb je die koude start al gedaan?

HET nadeel van smart TV's is dat het operating system vaak na 4 jaar al verouderd is, de apps het maar deels meer doen, etc.
Via zo'n Chromecast op de HDMI poort kan ik vrijwel alles en vaak nog meer.
Als je cast via Chrome kun je zelfs browsen als je dat zou willen.
Onze TV begaf het gisteren dus ik heb een 32 inch monitor gekocht en via de Chromecast en een Ziggo HD kastje die ik nog had liggen komt er weer prima beeld en kan alles nog steeds.
Had alles gisteravond via mijn Dell U2515H scherm met HDMI getest hoe het er uit zag, maar zelfs op een 25" zag het er prima uit, alleen vinden we 32" prettiger.
Zoals ik er nu tegen aankijk komt er geen smart TV meer hier.
PS: Onze oude smart TV was in zijn 10e jaar.... redelijk rond het gemiddelde wanneer ze blijkbaar vervangen worden
Er staat in deze link niet bij dat ze dan stuk zijn...
https://cloudfront.consumentenbond....tember/202109p40-levensduur-van-apparaten.pdf

Wel jammer dat ie niet nog langer mee ging vanuit duurzaamheid oogpunt.

TV is pas 5 jaar.
Koude start gedaan, dan opstart, verbinding maken met philips server, hij is sneller. Voedingskabel half uur uit de TV en er dan weer in.
Youtube werkt, webbrowser niet (achterhaald). Social media : achterhaald. onbekend venster.
TV on Demand: server error applet.
NLZIET : na foutmelding over verkeerde FEATURE, kan je door om gratis te kijken en dan lid worden met abonnement.
Heb ooit gelezen, dat Philips uit de Consumenten elektronica gaat.
Ze hebben een verdienmodel op deze TV nu.
 
Laatst bewerkt:
Heb een Chromecast gekocht en ingesteld op de TV. Was toevallig in de aanbieding, de V3.
Bij www.Seniorweb.nl staat een goede handleiding.
 
Laatst bewerkt:
TV is pas 5 jaar............... Koude start gedaan, dan opstart, verbinding maken met philips server, hij is sneller. Voedingskabel half uur uit de TV en er dan weer in.Youtube werkt, webbrowser niet (achterhaald). Social media : achterhaald. onbekend venster. TV on Demand: server error applet. NLZIET : na foutmelding .......
Je bent er dus ook achter... erg jammer, maar in feite zeer triest na 5 jaar al zo'n "productkwaliteit"....
Heb een Chromecast gekocht en ingesteld op de TV. Was toevallig in de aanbieding, de V3.
:cool::thumb: Prima en een duurzame keuze tegen weinig kosten! Hopelijk heb je er nog heel lang/ duurzaam plezier mee!

PS: Heb mijn LG 32UN650 vrijdag in de buurt afgehaald. Het werkt zoals verwacht en met IPS scherm super scherp erg mooi beeld/grote kijkhoek/etc...
 
Inderdaad, Route99, dat is, volgens woorden van de Consumentenbond, " niet wat je van een product mag verwachten " en inderdaad niet duurzaam.
 
Inderdaad, Route99, dat is, volgens woorden van de Consumentenbond, " niet wat je van een product mag verwachten " en inderdaad niet duurzaam.
Ik bedoel natuurlijk die TV.
Lang en duurzaam plezier van de Chromecast.
 
Nu bedenken voor een PC met een TV scherm met HDMI, hoe die te koppelen.
 
Dat kan op meer manieren:
  • Simpelste: Een HDMI poort van de PC en dan een HDMI kabel naar de TV met HDMI ingang
  • Een VGA naar HDMI adapter en dan een HDMI kabel naar de TV met HDMI ingang
  • Een DVI naar HDMI adapter en dan een HDMI kabel naar de TV met HDMI ingang
  • Een USB adapter met HDMI uitgang.... en dan een HDMI kabel naar de TV met HDMI ingang
Ik heb er een aantal wel eens geprobeerd en meestal werkt het.

PS: Die laatste gebruik ik veel als er bij ff heel snel een 2e scherm bij moet en er is geen 2e video uitgang.
Met of zonder opzet stukjes kan er voor DVI of HDMI gekozen worden, VGA is er nog wel maar wordt steeds minder belangrijk (wel bij oudere spullen zie je ze nog veel)
Zie foto....met HDMI opzet stuk, zonder is het een DVI.
 

Bijlagen

  • afbeelding_2022-05-25_202134550.png
    afbeelding_2022-05-25_202134550.png
    890,5 KB · Weergaven: 17
Laatst bewerkt:
Heb je die koude start al gedaan?

HET nadeel van smart TV's is dat het operating system vaak na 4 jaar al verouderd is, de apps het maar deels meer doen, etc.
Via zo'n Chromecast op de HDMI poort kan ik vrijwel alles en vaak nog meer.
Als je cast via Chrome kun je zelfs browsen als je dat zou willen.
Onze TV begaf het gisteren dus ik heb een 32 inch monitor gekocht en via de Chromecast en een Ziggo HD kastje die ik nog had liggen komt er weer prima beeld en kan alles nog steeds.
Had alles gisteravond via mijn Dell U2515H scherm met HDMI getest hoe het er uit zag, maar zelfs op een 25" zag het er prima uit, alleen vinden we 32" prettiger.
Zoals ik er nu tegen aankijk komt er geen smart TV meer hier.
PS: Onze oude smart TV was in zijn 10e jaar.... redelijk rond het gemiddelde wanneer ze blijkbaar vervangen worden
Er staat in deze link niet bij dat ze dan stuk zijn...
https://cloudfront.consumentenbond....tember/202109p40-levensduur-van-apparaten.pdf

Wel jammer dat ie niet nog langer mee ging vanuit duurzaamheid oogpunt.

Was bij Kassa, dat je minstens 6 jaar kan verwachten voor een TV, dat ie goed werkt. Programma ging over OLED TV`s , waar na een paar jaar het zender logo inbrand als een vlek.
Je moet dan terug naar de winkel ivm conformiteits iets. Die proberen je dan af te poeieren naar de fabrikant. Dat niet accepteren.
Ik ga die moeite niet doen.
 
Neen, idd voor mij ook geen klassiek TV meer, het 32 inch IPS 4K scherm van LG bevalt uitstekend, erg mooi beeld, het geluid is wat aan de magere kant maar kan optioneel via de versterker.
Mijn eega was er heel snel aan gewend en vindt ook het beeld mooi, geluid vindt ze goed genoeg.

De 32" TV's die je nog kunt kopen halen deze beeld kwaliteit by far echt niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan