• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

eenvoudige excel groepspotbeheer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kellyds

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 mei 2022
Berichten
3
Goedeavond allen,

ik moet een excel maken voor het bestellen van broodjes onder de middag.
Het moet duidelijk zijn wie hoeveel in de kas heeft gestoken en hoeveel er al is betaald per persoon aan broodjes, bvb. op maandag € 4, dinsdag € 5.2.
Dat er steeds een overzicht is of iemand al "in het rood" staat.
Ik heb het geprobeerd en ik bak er niets van :(
De rest van de collega's heeft amper van Excel gehoord dus daar moet ik geen hulp van verwachten.

Is er hier een goede ziel die mij op weg wil helpen?
Hoeft niets fancy te zijn, gewoon simpel en overzichtelijk.

Hoopvolle groetjes,
Kelly
 
Kun je een kleine misbaksel hier plaatsen dan kunnen wij het misschien nog eetbaar maken.
 
Hey bedankt al voor je antwoord :)
ik had er al een gemaakt met extra kolommen per datum maar dat gaat ellenlang worden.,
Ik dacht aan zoiets maar in kolom C "de rekening van de dag" een soort van vast hokje waar je elke dag een nieuw getal in kan zetten en dat in kolom D dan de som van al die getallen inkomen. Geen idee of zoiets kan in excel?
Ik ben op het werk diegene die de database van artikels en prijzen op orde houdt maar meer dan vlookup'jes en basisdingtjes is dat niet, heb van de rest van Excel functies helaas niet veel kaas gegeten. :rolleyes:
 

Bijlagen

  • Book1.xlsx
    9,2 KB · Weergaven: 12
Bedoel je zoiets?
 

Bijlagen

  • Book1_2.xlsx
    12 KB · Weergaven: 16
top!
gaat zeker de richting uit van wat ik voor ogen had en kan ik wel mee werken :)

super bedankt al voor de moeite :thumb:
 
Ik heb een wat groter overzicht gemaakt met een macro om de rij/naam goed te volgen. Dus macro's inschakelen.
In kolom F staat het huidige saldo (stand). Kolommen zijn te verbergen!

Bekijk bijlage Excel - Inleg minus gemaakte kosten.xlsm

> Tabblad > Beeld > Deelvensters blokkeren vergeten > ga in cel G4 staan en dan blokkeren

Iemand die rood staat kun je gelijk zien in kolom F.
 
Laatst bewerkt:
hoe meer zielen hoe meer vreugd. Kan natuurlijk nog uitgebreid worden.
 

Bijlagen

  • broodjes.xlsm
    34,5 KB · Weergaven: 14
Die pot moet een beetje overzichtelijk blijven. Dus elke maand apart, elke maand een verse start.

Ik heb de namen in de kolommen gezet want het zal nooit veel meer worden dan 10-15 personen dat past prima achter elkaar.
2e regel is het saldo per deelnemer en als laatste het saldo van de pot, dan kun je makkelijk tellen of dat klopt met wat er daadwerkelijk in zit.
Daaronder dan per dag de uitgaven en eventuele stortingen.

Elke maand begin je opnieuw (nieuw tabblad) met op 1e werkdag het saldo in te voeren (mooi moment om even na te tellen)
je moet zelf even uitvinden of je uitgaven en geld in de pot stoppen op aparte regels wil. dan komen er nog wat regels bij.
uiteraard zou je het ook per week kunnen doen als bijv iedereen op maandag altijd geld in de pot steekt.

maar met deze basis heb je een eenvoudig overzicht die ook inzichtelijk is voor collega's
 

Bijlagen

  • voorbeeld lunchpot.xlsx
    11,4 KB · Weergaven: 14
@roeljongman
Kun jij niet bij de belastingen gaan werken? Daar hebben ze behoefte aan simpele, snelle en doeltreffende oplossingen.

Ik ga met vakantie!;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan