Van koptelefoon naar usb mp3

Status
Niet open voor verdere reacties.

nossie

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2008
Berichten
672
Hallo allemaal,

Wij hebben een invalidebus. Daar zit wel bluetooth in maar alleen voor telefoongesprekken, niet voor streamen.

Nu hangt er een usb kabel uit en als ik daar een usb stick met mp3 aan hang kunnen die mp3's afgespeeld worden.

Ik heb er een bluetooth usb aan gehangen, is zichtbaar, kan gekoppeld worden maar daar houdt het bij op.

Ik heb een paar verschillende 12v Plug bluetooth naar FM geprobeerd maar dat stoort steeds, geluid is zacht en bij hard genoeg is er heel veel ruis.

Nu vraag ij me af of er iets bestaat dat van de koptelefoon uitgang geluid kan omzetten naar mp3 die ik dan op de usb van de bus aansluit.

Er zie nu een Blue&Me module in en die is gekoppeld aan de radio en het dashboard (weergave van telnr. of naam op display tussen toerenteller en km teller. Het systeem is gebaseerd op en of andere lichte Windows versie met spraak herkenning in het Nederlands.
Dit is de module met het herkenbare Windows logo.
8aac0758-e3d3-46bc-8d93-d296248c99c4.jpg

Ik hoop dat jullie een makkelijke oplossing voor mij hebben.

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Nossie
 
Hallo

Het is mij niet duidelijk wat er precies aanwezig is van toestellen en met welke mogelijkheden , maar ....

De meeste hedendaagse radio's bezitten line - in .

Een eventueel aanwezig pa-systeem (omroepsysteem) ook.

Een Bluetooth --> audio dongle aanschaffen en hierop aansluiten.

Audio via 3.5 mm stereo .... dongle voedingsspanning geven (5V) via u.s.b. connector.

Zoiets:

https://www.benl.ebay.be/itm/234544979669?hash=item369bf85ed5:g:2MMAAOSw5i1fImYb


Peter
 
In de gebruiksaanwijzing kan ik niets vinden over het streamen van geluid (ik begrijp dat je dat wilt )

Een Bluetooth FM Transmitter is wat je al geprobeerd hebt en welke niet voldoet aan de verwachtingen ..

Een nieuwe autoradio zou dan uitkomst kunnen bieden, maar ik weet niet wat er nu inzit, en ook niet of het huidige display noodzakelijk is voor dagelijks gebruik gebruikt .
Misschien toch bij de dealer langsgaan om te vragen of het wel kan ..
 
Hallo Peter,

Er zit nu de standaard, fabriek af radio in aangevuld met de telefoon-bluetooth uitbreiding van Blue&Me.

Er is dus wel degelijk een audio koppeling tussen de twee apparaten maar niet door een standaard kabeltje.

Whittey,

Ik heb idd ook de handleiding van voor tot achter doorgelezen maar niets gevonden over audiostreaming.

Algemeen

Wat ik in m'n oorspronkelijke post al zij is er alleen die usb aansluiting die alleen maar usb sticks met mp3's. Zelfs een 2,5inch hdd of ssd drive doen het niet, waarschijnlijk vanwege te weinig stroom.

Dus ik zou een omvormer moeten hebben die het bluetooth signaal omzet naar mp3.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan