Voeding

Status
Niet open voor verdere reacties.

lady42

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2007
Berichten
286
Ik heb nu Fortron Source FSP400-60APN / FSP400-60APN, maar deze is niet meer verkrijgbaar, maar wil er een nieuwe voeding in zetten, maar welke ?
 
Ruim een jaar geleden begon de voeding een enorm lawaai aan het maken, daarop heb ik de hele PC stofvrij gemaakt en in eerste instantie was tie weer stil, Uiteindelijk heb ik die open gemaakt en onder de ventilator een drupje naaimachine olie gedaan. Soms maakt ie weer lawaai en soms is opnieuw opstarten voldoende en soms moet ie ff helemaal en soms moet ik weer met anti-dust spray in de weer en dat begin ik een beetje zat te worden en bovendien wil ik een nieuwe voeding in huis hebben voor dat ie helemaal mee ophoudt.
 
Hallo

Mits je weet hoe je zo'n fan moet smeren ...

Smeer deze opnieuw , maar ditmaal met iets dikkere olie , en geen dunne naaimachineolie of wd40.

2 takt olie (brommer) of motorolie 15W40 is ideaal.

Je zou ook een nieuwe ventilator in deze voeding kunnen monteren.

Meet eerst de diameter van deze mocht je een nieuw exemplaar willen monteren.

80 mm / 120 mm zijn de meest gangbare.

Peter
 
Bedankt voor al jullie reacties, maar er zijn er zo veel voedingen. Wat ik dus nog graag wil weten welke kan ik met precies dezelfde stekkertjes enzo aansluiten op het moederbord?
 
Maakt allemaal niet uit, zei al dat het een ATX moest zijn en de huidige zijn van versie 2.2, die tevens compatibel is met zijn voorgangers., waarom allemaal zo moeilijk? loop morgen naar een PC en schaf er eentje aan, gedoe om een PSU?
 
Gisteren is het me gelukt om met succes om een nieuwe voeding (BeQuiet System Power 9 400W PC-netvoeding) te zetten in mijn PC en daarmee is mijn probleem dus opgelost! Met dank voor het meedenken
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan