Geluid valt weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

mcl

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
3.417
Hallo,\Ik werk met Pinnacle Studio 23.
Als ik een film exporteer naar MP4 dan als de film klaar is valt het achtergrond geluid (zelf toegevoegd) gedeeltelijk weg. Hoe kan ik dat herstellen.
In de bijlage een printscreen.Knipsel.PNG
 
Dat zou niet mogen horen. Als ik eerlijk mag zeggen is Pinnacle niet bepaald een bug-vrij programma. Na veel ellende ben ikzelf daarom overgestapt op Sony Vegas die mij nooit in de steek heeft gelaten.

Wat vaak hielp bij Pinnacle was je project opnieuw inladen. Dat werkt wel eens bij rare bugs. Ook loonde het om vaak backups te maken van je projecten (steeds te hernoemen via Save as.. naar project 1, project 2, project 3 etc...). Want ik heb wel een enkele malen gehad dat een projectfile corrupt was. :( Een klacht bij de support mondde uit in dat ik maar moest betalen voor 1-op-1 training terwijl het probleem bij Pinnacle lag. Dat was de druppel.

Ik ben blij dat ik Sony Vegas heb, en een licentie heb. :d
 
Laatst bewerkt:
Idd wat Aar zegt, pinnacle is nooit echt stabiel geweest.
Ik zelf werk al jaren met cyberlink powerdirector. Zeer tevreden mee.
 
Ik ben blij dat ik Sony Vegas heb, en een licentie heb. :d
Als ik op Sony Vegas google, vind ik alleen Magix Vegas. En een abonnement versie. https://www.vegascreativesoftware.com/nl/vegas-pro/. Is dat dezelfde? Bij Bol is de situatie helemaal gek, want daar vind ik twee op het oog identieke versies, met een prijsverschil van € 450. Nou is dát natuurlijk een verwaarloosbaar verschil als het om € 150,- of € 600,- gaat :d
 
Wat bedoel je precies met 'gedeeltelijk weg'? Wanneer, hoe? Gaat het om ál je toegevoegd geluid of alleen bepaalde geluiden?
En waar komen die geluiden vandaan?
 
Laatst bewerkt:
En als je nu gaat exporteren naar een ander formaat, AVI of MKV ?
En als je de resolutie nu verlaagt naar (bijvoorbeeld) FullHD, speelt dan het probleem alsnog?
Audiouitvoer naar 44.1 Khz zetten misschien?

Het zou kunnen dat er bugs inzitten mbt bepaalde instellingen/combinaties binnen het programma ..

EDIT: ik kan niet zo snel in de gebruiksaanwijzing (http://www.haneilander.nl/Studio%2023.pdf) vinden welke formaten worden ondersteunt, FLAC of MP3, misschien kan het niet overweg met een VBR MP3, ik noem maar een voorbeeld ..
 
Laatst bewerkt:
Het was een film van meer dan 250 foto's in zeer hoge resolutie.
Ik ging renderen terwijl niet alle foto's waren geladen, vandaar dat het laatste gedeelte van het geluid niet is meegenomen.
Ik heb toen een tijdje gewacht voordat ik ging renderen en toen was het geluid helemaal aanwezig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan