Uitstellen inkomende mail

Status
Niet open voor verdere reacties.

styllo

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2008
Berichten
34
Allen,

Op mobiel, tablet en outlook mail online kan je inkomende mails uitstellen.
Dat wil zeggen mails die ja bv pas volgende week wil verwerken kan je via uitstellen laten verdwijnen uit postvak in en die komen pas later weer te voorschijn.
Erg handig wanner je met archiveren etc werkt dan kuis je letterlijk die inbox op.

Alleen kan ik deze tool niet vinden in de desktop versie. Of ik zie het niet.
Let wel flag's zijn niet de oplossing. Daarmee blijft de mail in postvak in staan.

De functie uitstellen kan je via de web versie vinden onder de 3 puntjes. Idem op mobiel of tablet.

Bedankt alvast !
 
Je kunt Verzenden/Ontvangen (tijdelijk) uitschakelen als je niks wilt ontvangen. Maar ik zie ook niet zo gauw hoe je daar een limiet bij kan instellen. OF het nou zo handig is, vraag ik me ook wel weer af. Je kunt altijd een regel maken in Outlook die alle binnenkomende mails naar een aparte map verplaatst, zodat je Inbox schoon blijft. Neemt niet weg dat je dan (dat doet jouw oplossing toch ook?) niet veel meer doet dan je kop in het digitale zand steken. Want hoe je het ook went of keert: ze gaan je een keer in de bil bijten :).
 
uitstellen per mail

AccessGuru, mss heb ik mij niet juist uitgedrukt.

Het is niet postvak in helemaal afsluiten maar mail per mail.
Mails die binnen komen waar wat meer tijd in kruipt om ze te verwerken kan je op mobiel of online via de ... uitstellen. Dan komen ze bv op maandag terug in je postvak in zichtbaar maar heb je er de komende dagen geen last van.

Dus niet alle inkomende mails tegenhouden maar mail per mail of behandelen of archiveren of uitstellen. Dat zijn eigenlijk de 3 opties.

Bedankt !
 
Ik heb iets dergelijks niet kunnen vinden, maar dan zou ik toch een regel overwegen. Want je weet dus dat die mails er aan komen, dus je kent de afzender. En op basis daarvan kun je dan een regel maken die de mails naar een aparte map verplaatst. Heeft het ook (grote, lijkt mij) voordeel dat je sowieso inzicht houdt in het aantaa mails dat je dus later wilt oppakken. En op die manier hou je nog een beetje controle over de werkzaamheden. Mij lijkt het niet fijn om de kop in het zand te hebben met de wetenschap dat er een bak werk zit aan te komen, maar ik kan niet zien hoeveel doordat mijn kop in het zand zit :D.
 
Beste, sorry maar dit is geen antwoord op mijn vraag.

De vraag is simpel. Bestaat de functie uitstellen zoals deze voorzien is op mobiel en web ook in desktop.

Geen regels, geen kop in het zand, geen wetenschap. Maar gewoon dezelfde functie die er wel is in de andere app's zit die ook ergens (verborgen) in de desktop versie.

Bedankt alvast.
 

Bijlagen

  • uitstellen.JPG
    uitstellen.JPG
    97,3 KB · Weergaven: 50
Laatst bewerkt:
staat dat in de computer versie niet onder het kopje berichten?
 
In The Bat! mail zit een mail dispatcher, waar mee je mail selectief op kunt halen. Wrs kan dat ook via cmd line dus met een script.
https://www.ritlabs.com/en/support/help/67/

Ik doe dat alleen handmatig, ik haal alleen de mail binnen die ik wil hebben, want de tool laat afzender en Onderwerp van de emails zien zonder dat je de mailtjes echt binnenhaalt.

Wat ik ook erg handig vind is dat je op afstand mail die je niet vertrouwt meteen kunt selecteren om dat op de mail server te laten verwijderen zonder dat je het binnen hoeft te halen. Ik heb zelden een email programma gezien dit dit standaard kan, zonder extra software te installeren. The Bat! heeft wel erg veel opties, die hoef je niet te gebruiken, maar kan niet zo ervaren mensen afschrikken. Er is een volledig werkende trial die 1 maand duurt. Let dan wel op omdat je onervaren bent, zorg als je POP gebruikt, altijd dat je de settings van je huidige mail programma en van The Bat! op "berichte op de server laten staan" kiest zodat je niet verrast wordt als je net met The Bat! verder gaat en je gooit daarvan alles weg mogelijk ook je laatste mail weg zijn.
Dat geldt trouwens ook voor andere mail programma's als Thunderbird die je even testen wilt.

Zoek anders een met:
https://www.google.com/search?q=+Mail+Dispatcher+postpone+receipt+mail
 
Laatst bewerkt:
Even apart: Ik las net in de nieuwe Consumentengids die eergisteren op de mat viel, dat er een snooze optie is voor Outlook.com en Gmail.com.

Snooze: Het is een uitstel optie voor je email "tot een bepaald moment".
Dat lijkt op wat de TS zou willen.

Hoe het zou werken, heb het niet in detail uitgezocht maar dit las ik samengevat:
Het zou dan uit je inbox "verdwijnen" en prominent in beeld komt als je hem nodig hebt.
Hoe dat moment bepaald wordt dat in de samenvatting op p 6 van de CB-gids juni-2022 niet vermeld, mss wel in de Digitale Gids waar ze naar verwijderen.
En vast ook online bij Outlook.com en Gmail.com.

Das dus iets anders dan bij The Bat!.

Via Googel kwam ik er achter dat eM client, gratis t/m 2 account, ook zoets voor offline heeft, daar lopen wel de nodige discussie over wat er wel en niet goed gaat.
Ik quote er hier eentje, dus ga je er mee aan de slag zoek het dan heel goed uit, dat ga ik niet doen, want er kan bij niet zo ervaren mensen anders al heel snel teveel mis gaan, je moet het zelf begrijpen om het toe te kunnen passen.

De vraag: https://forum.emclient.com/t/snooze-only-works-locally/72253/12
Een v/d belangrijke antwoorden: https://forum.emclient.com/t/snooze-only-works-locally/72253/12

Een vergelijk met andere email client software (niet de online versie dus)waar ze Snooze noemen:
https://www.emclient.com/how-we-compare
Ui de tabellen blijkt: Alleen Mailbird heeft ook Snoozing, maar dat programma kost een paar euro per maand...
https://www.getmailbird.com/nl/pricing/?utm_location=NL

Er is wat... betreffende snoozing maar nog niet erg veel.
 
Laatst bewerkt:
Ik las net in de nieuwe Consumentengids die eergisteren op de mat viel, dat er een snooze optie is voor Outlook.com en Gmail.com.
..
Dat lijkt op wat de TS zou willen.
Heb je de eerste regel van de vraag al gelezen? TS gebruikt dat al. De vraag was nou juist: kan dit ook in de Desktop versie? :d
 
Ik gebruikte het als intro voor die desktopversie optie .... daar is ook antwoord opgegeven..... daar schrijf je nu net niet over... komt jammer binnen...
Verder: Dat kan gebeuren.... we zijn toch mensen... geen man overboord lijkt me...
Een fijne dag verder.
 
Laatst bewerkt:
Geen antwoorden op mijn vraag.

Ik weet niet wat ik nog meer kan doen dan een screenshot plaatsen en de vraag nog eens herhalen.
Maar voor het eerst op het forum zijn alle antwoorden hier naast de k'westie.
Geen postvak in afsluiten of uitstellen,
geen gmail geen imapn em Client, allemaal niks van dat.

Ik herhaal :

Er komen mails binnen in outlook. (en alleen in outlook)
Je leest deze diagonaal en beslist dan wat je doet. (zoals iedereen dat doet)
Of je wist die onmiddellijk, of je behandelt die onmiddellijk of je laat die gewoon staan. (zo doe jij dat toch ook?)
Op mobiel en online app kan je ook nog kiezen voor uitstellen. Dat wil zeggen dat je die specifieke mail verschuift naar een latere datum.
of je kan het ook zo omschrijven snooze: Het is een uitstel optie voor je email "tot een bepaald moment".
Dan komt die specifieke mail terug naar boven op het gewenste ogenblik in je postvak in.

Kan dat ook in de desktop versie?

Het kan wel in de outloop app op je mobiel, wel op de app van outlook op je tablet. Ook op de online versie.
 

Bijlagen

  • uitstellen.JPG
    uitstellen.JPG
    97,3 KB · Weergaven: 36
Heb je in de Help van Outlook lokale versie al gezocht of het kan? Je schrijft niet hoe je gezocht hebt.
Heb je er op gegoogled? Ook dat lees ik niet.

Dat 1e : mijn versie is wat ouder .. die optie is er niet, kan het niet checken.
2e: Ik vond via Google niks voor Outlook (lokale versie) ... dat was ik vergeten erbij te zetten..... maar eM heeft dat wat ik schreef.

De kans dat het bij jouw software kan acht ik zeer klein....
 
Laatst bewerkt:
een toevoeging net gekregen via de mail van styllo.

Goed nieuws ! In de nieuwe (beta) versie van outlook desktop is dit opgenomen en werkt perfect zoals op ipad etc. Je kan inkomende mails lezen en daarna uitstellen. De mail komt terug in beeld op het door u gevraagde tijdstip. Schitterend. Bedankt outlook. Clean postvak in.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan