TV-zenders ineens niet meer te ontvangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

LWM

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
Berichten
965
We hebben het tv basisabonnement van Ziggo. Na een paar dagen weg te zijn geweest zijn de meeste zenders die we dagelijks bekijken zoals alle RTL-zender en SBS6 niet meer te krijgen. Er staat dan een slotje bij in de kanalen lijst. Ook zijn ze verdwenen uit ons lijstje met favorieten. Ik kan nergens iets vinden over een wijziging of storing bij Ziggo. Ben inmiddels al een half uur aan het zoeken op hun website waar je zaken/storingen kunt aanklikken maar ons probleem valt nergens onder. Ik wil hun klantenservice emailen (dat kan volgens hun site) maar waar dat emailadres dan staat is niet te vinden. (Bellen wil ik niet om niet een nono aan de lijn te krijgen). Weet iemand een oplossing of het emailadres van Ziggo?
 
Dat alles al eerder geprobeerd, maar geen oplossing voor mijn probleem te vinden. En zo'n module gebruik ik niet, dus daaraan ligt het ook niet. Heb gewoon hun emailadres nodig dat ze als optie bieden, maar vervolgens verstoppen.
 
Je kan gewoon bellen.
Onderaan die pagina staat ook dat je kan mailen.
 
Laatst bewerkt:
Heb je een Ziggo mediabox? Of een snartcard in de tv?
 
Nee, heb ik niet. Ben er net achtergekomen dat er een Ziggo Forum is. Daarin staat dat Ziggo helemaal niet per email bereikbaar is!!! Argument: anders zouden ze teveel emails krijgen. Op hun site staat als contactopties echter wél email, maar dat klopt dus niet. Heb via dat forum wel een contactformulier gevonden en de klacht gemeld. Ben benieuwd.
 
Dat staat ook gewoon op die pagina waar ik de link van plaatste.
 
Die enkele keren dat ik contact nodig had met de klantenservice heb ik daar geen enkel probleem mee gehad.
 
Je zit dan net als wij rechtstreeks op de Ziggo coax kabel? Heb je het dan op je TV in EPG?

En online, heb je dan ook?
https://www.ziggogo.tv/nl/instellingen/mijn-tv-zenders.html

Als je alleen online werkt, vraag dan eens een nieuw wachtwoord op, dat hielp mijn eega pas nog om ergens alles te kunnen zien zonder een instelling te veranderen.
 
Geen mediabox en geen smartcard in je tv. Begrijp ik uit je reactie #6.
Dan krijg je alleen de analoge zenders die ziggo nog via coax uitzend.
De rest kan wel, maar dan moet je tv over een dvb tuner beschikken.
Best redelijke kans dat je nu niet via de dvb tuner kijkt. Dan mis je idd de digitale zenders die ook in het basispakket zitten.

Als je inlogt bij ziggo, kan je ook contact opnemen via de chatbox als het goed is.
Wordt je binnen no time verbonden met een medewerker als je er met de chatbot niet uitkomt.
 
@Jackall
Goed punt, dat zal het wel zijn. Wij zijn al bijna 3 jaar over en we hoorden al bij de latere regio.

https://www.google.com/search?q=ziggo+analoog+naar+digitale+tv+-radio
Als ik Google op een filter van 1 jaar terug zet dan is het aantal relevant hits bijzonder laag...
Wrs hebben ze de TS vergeten af te schakelen....en nu begint dat deels uit te vallen....?

@LWM we kregen uitgebreide folders met begeleidende brieven, heb je dat niet gehad?

@Jackall
We doen het deels via wat je schreef,
dvb tuner van de TV zelf en deels via een losse convertor waarvan de 1e gratis was.
Werkt prima. Heb wel mijn versterker/splitters grotendeels geupgrade want ipv van ~860MHz is het nu ~1200MHz als hoogste frequentie voor de tuner. Dat netwerk kan weer jaren vooruit, kan met relatief simpele /zuinige TV's door waar ze al stonden.
We ontvangen vrijwel alles in HD kwaliteit en dat kon ook al via Ziggo Go online.
 
Laatst bewerkt:
Teveel moeite om de digitale abonnement te restten? (werkt met mediaboxen en C1+ ) duurt even maar werkt prima, paar keer het probleem meegemaakt.
Ziggo levert niets meer analoog....
 
Ik heb een vergelijkbaar abonnement Lange Pier.... krijg alleen maar coax kabel binnen waar nog wel een moderne splitter achter zit voor radio en TV, de oude handel in de muur ging er uit en dat er in.....
En vanaf die nieuwe muurconnector gaat coax kabel naar de TV of het kastje met de dvb tuner.
Het kastje heeft een HDMI uitgang maar er is ook een optie om het als SCART kabel uiteinde te laten eindigen en die steek je dan in de TV.

We zijn super tevreden, uitstekend beeld. En dan krijg je daar bij ook nog internet TV erbij via Ziggo Go, maar dat gaat dus over de internet lijn van onze internet provider....
We hebben nooit behoefte gehad aan inmiddels heel wat generaties Mediaboxen.... die voorbij kwamen.
De 1e kregen we ongevraagd, heb hem afgegeven op het postkantoor (met antwoordnummer adressering) zodat ie duurzaam .... in de verbruiksketen terug kon gaan. Heb gehoord dat niet iedereen dat deed... het was immers ongevraagd gedumpt...
 
Nog geen reactie van Ziggo op het contactformulier dat ik de 25e heb verzonden. Ik heb ook geen brieven of folders gehad. Ging de 16e met vakantie en toen had ik de gebruikelijke zenders nog allemaal. De 24e de tv weer aangezet en toen stonden er slotjes op veel van die zenders. Maar als ik Ziggo tv via de smartphone bekijk (via Ziggo app) dan heb ik die zenders wel ontdek ik.
 
Kreeg reactie van Ziggo op het contactformulier met advies om de zenders opnieuw te installeren. Daarop volgde een tweede mail met een duidelijke handleiding. Daarna werkten alle zenders weer (waren alle slotjes weg). Maar geen uitleg over de oorzaak en die moet toch bij Ziggo hebben gelegen. Dank voor de tips.
 
@LWM Toch de volgende keer meteen maar dit.... ?
Het is een systeem van Ziggo, zij kunnen ook aan de kabel meten en wat meer allemaal nakijken... blijkbaar nu gedaan.. en het werkt. Jammer dat je niet echt weet wat de oorzaak is... maar het werkt.
Kreeg reactie van Ziggo op het contactformulier met advies om de zenders opnieuw te installeren. Daarop volgde een tweede mail met een duidelijke handleiding.
Ik zou het nu haast interpreteren alsof je TV van slag was... en het her installeren daarom ook kan werken..... Is bepaald niet uit te sluiten. Check maar eens voor je model TV of dat vaker voorkomt.

Ergo: Het hoeft niet eens aan Ziggo te liggen.... oeps:eek:
 
Het probleem is nooit eerder voorgekomen. Dus jaren dit probleem niet, weekje weg (dus tv wordt niet gebruikt) en bij terugkomst dit probleem. Kan dus nooit de Samsung tv zijn geweest. Blijft over Ziggo. Maar goed het werkt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan