Afbeelding in rapport

Status
Niet open voor verdere reacties.

Daneron

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2003
Berichten
186
Hoi, het onderwerp is al aan bod geweest maar wil hier wat verder op borduren want ik kom er zelf niet aan uit. :eek:
https://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/963399-Afbeeldingen-oproepen-in-een-rapport?p=6327730#post6327730

Periodiek update ik een programma met een file waarin verpakkingscodes staan, deze verpakkingscodes hebben 4 cijfers.
Als het nieuwe codes zijn en nog niet bewerkt door de verantwoordelijke (drukte etc) mis ik dus de 4 cijfers van de verpakkingscode en geeft dit een foutmelding in het programma (zie vba foutmelding 2220 en 2448)
Ook van de ene naar de het andere record bladeren wordt de verkeerde foto weergeven mocht het veld verpakkingscode niet de juiste waarde hebben (4 cijfers.jpg)
Als er geen foto aanwezig is of de verpakkingscode heeft niet de juiste code (bijvoorbeeld ME.jpg) dan zou er of niets of de afbeelding "geenfoto.jpg" moeten verschijnen.
Op de ea reden komt foutmelding 2220 en 2448 en kom hier niet aan uit ;-(



Heb een voorbeeld database toegevoegd.

Bekijk bijlage Database3.zip
alvast bedankt,
 
Laatst bewerkt:
Je vergeet wat te checken. Niet alleen is het belangrijk dat er een waarde is ingevuld in de fotovelden, het is nét zo belangrijk dat die foto's ook bestaan. Daar moet je dus op checken. En dat doe je niet. Zelf zou ik de lus dus zo aanpassen:

Code:
Private Sub Form_Current()
Dim strPath As String, i As Integer, [COLOR=#ff0000][B]tmp As Variant[/B][/COLOR]
    
    On Error GoTo NoFoto
    strPath = CurrentProject.Path & "\Afbeeldingen\"
    For i = 1 To 3
[COLOR=#ff0000][B]        tmp = Dir(strPath & Me("txtPicture" & i))
        If tmp = vbNullString Then
            GoTo NoFoto
        Else
[/B][/COLOR]            If Not Me("txtPicture" & i).Value = "" Then
                Me("Picture" & i).Picture = strPath & Me("txtPicture" & i)
            Else
                Me("Picture" & i).Picture = strPath & "geenfoto.jpg"
            End If
[COLOR=#ff0000][B]        End If
[/B][/COLOR]    Next i
    Exit Sub

NoFoto:
[COLOR=#ff0000][B]    Me("Picture" & i).Picture = strPath & "geenfoto.jpg"
    Resume Next
[/B][/COLOR]End Sub

En je verwijzing naar "geenfoto.jpg" zat er in zonder strPath, dus dan wordt-ie ook niet gevonden :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan